اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۹۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۲ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - 31 July 2018
نماینده ایران در هیئت عامل اوپک اعلام کرد که انتظار آمریکا از عربستان برای جبران افت تولید نفت ایران، نادرست است.

آمریکا نباید به جایگزینی نفت ایران با عربستان امیدوار باشدبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از خبرگزاری رویترز از لندن، حسین کاظم‌پور اردبیلی نماینده ایران در هیئت عامل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، امروز (سه‌شنبه، نهم مردادماه) اعلام کرد: دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، با توقع از عربستان و دیگر تولیدکنندگان نفت برای جبران افت تولید ناشی از تحریم‌های ضدایرانی، دچار اشتباه شده است.

وی گفت: به نظر می‌رسد ترامپ قربانی عربستان و چند تولیدکننده دیگر نفت شده است که ادعا کردند می‌توانند صادرات روزانه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت ایران را جایگزین کنند و او را تشویق کردند که ضد ایران اقدام کند.

نماینده ایران در هیئت عامل اوپک افزود: اکنون آنها و عربستان، نفت بیشتری را با قیمت بالاتر می‌فروشند که حتی تولید اصلی آنها نیست و ذخیره‌سازی آنهاست.

به گفته وی، با وجود تلاش ترامپ برای قانع کردن اوپک به افزایش تولید با هدف کاهش قیمت نفت، اگر آمریکا به خریداران نفت ایران معافیت ندهد، دوباره قیمت‌ها بالا می‌رود.

کاظم‌پور گفت: آنها همچنین خواهان استفاده از ذخیره‌سازی‌های راهبردی نفت آمریکا هستند؛ این نیز به معنای قیمت‌های بالاتر خواهد بود.

وی افزود: اگر آمریکا معافیتی به خریداران نفت ایران بدهد، ناشی از شکست لاف‌زنان (عربستان و دیگر تولیدکنندگان نفت) است و اگر معافیت ندهد، دوباره قیمت‌ها بالا می‌رود.

نماینده ایران در هیئت عامل اوپک گفت: آنها ترامپ را فریب دادند و اکنون خواهان یک اوپک بزرگ‌تر هستند؛ تبریک به ترامپ، روسیه و عربستان.

کاظم‌پور گفت: آقای رئیس جمهور، راه بلندمدت‌تر حمایت و تسهیل ایجاد ظرفیت در همه کشورها متناسب با ذخایر نفت و گاز آنهاست و ما همچنان بزرگ‌ترین فرصت (رشد) باقی می‌مانیم.


نام:
ایمیل:
* نظر: