اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۹۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۳ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - 31 July 2018
معاون درمان وزارت بهداشت:
معاون درمان وزارت بهداشت، گفت: وظیفه اصلی ما دفاع از حقوق بیمار و ارائه خدمات درست و با کیفیت است. بنابراین برای اینکه حقوق مردم تحقق یابد و همچنان شیرینی طرح تحول احساس شود، باید نظارت های مستمر و جدی انجام شود.

بدون نظارت، امکان ارائه خدمت ایمن و با کیفیت وجود نخواهد داشتبه گزارش سرویس روزمره های عصرپرس از وبدا،  قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت در آیین رونمایی از سامانه ثبت وقایع ناخواسته حیاتی که با حضور معاونین درمان دانشگاه های سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: پیگیری دو موضوع ثبت وقایع ناخواسته در مراکز درمانی و سامانه 190 و پیگیری شکایات دریافت شده از طریق این سامانه، که از آغاز با طرح تحول همراه بوده، از مهمترین وظایف معاونت درمان است.

 وی با بیان اینکه بحث نظارت موضوع بسیار مهمی است، افزود: حتی اگر زیرساخت ها و امکانات را مطابق با سیاست ها و سند درمان کشور توسعه دهیم و به استاندارد برسانیم، بدون وجود نظارت، امکان ارائه خدمت ایمن و با کیفیت وجود نخواهد داشت.

 معاون درمان وزارت بهداشت، تصریح کرد: دفاع و صیانت از حقوق مردم و جلوگیری از ایجاد فقر ناشی از هزینه های سلامت از مهمترین وظایف ما است. در حال حاضر تمام فعالیت های توسعه ای و زحمات شبانه روزی با هدف دریافت ارائه خدمات سالم، ایمن و با قیمت مناسب برای مردم صورت می گیرد.

  جان بابایی درخصوص ثبت وقایع ناخواسته گفت: سامانه ثبت وقایع ناخواسته حیاتی، نشان دهنده رصد فرآیندهای ارائه خدمات درمانی در بیمارستان ها و سایر مراکز درمانی توسط دانشگاه ها است. بنابراین لازم است معاونین درمان، به عنوان متولی اصلی به کمک رییس دانشگاه و تیم کارشناس نظارتی این موضوع را جدی گرفته و در اجرای  آن اهتمام ویژه داشته باشند. بازخورد های مربوطه نیز از طرف معاونت درمان وزارت بهداشت به آنها ارائه خواهد شد.

 وی با بیان اینکه گزارشات سامانه 190 نیز نشان از فعال بودن جلسات استانی 190 و پیگیری مطالبات مردم از طریق دانشگاه ها دارد، خاطرنشان کرد: سامانه 190 صدای مردم است که همواره باید شنیده و با پیگیری مناسب به آن پاسخ داده شود.

 معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه توجه به مباحث نظارتی منجر به توسعه عدالت در سلامت خواهد شد و هر گونه اهمال و یا بی توجهی نسبت به این موارد موجب برخورد از سوی معاونت درمان وزارت خواهد شد، اظهار داشت: تهیه ملزومات و دارو در داخل بیمارستان بدون ارجاع بیمار به بیرون نیز از جمله اهداف مهم برنامه تحول نظام سلامت است که به صورت جدی دنبال و پیگیری می شود.

 جان بابایی در پایان تاکید کرد: وظیفه اصلی ما دفاع از حقوق بیمار و ارائه  خدمات درست و با کیفیت است. بنابراین برای اینکه بخواهیم حقوق مردم تحقق یابد و همچنان شیرینی طرح تحول احساس شود، راه آن انجام نظارت های مستمر و جدی است


نام:
ایمیل:
* نظر: