اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۹۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۲ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - 29 July 2018
فلاحت‌پیشه تشریح کرد:
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دلایل رسانه ای نشدن محورهای دیدار رییس جمهور روسیه و ایالات متحده را تشریح کرد.

آیا آمریکا توان برهم زدن رابطه ایران و روسیه را دارد؟به گزارش سرویس سیاسی عصرپرس ازخانه ملت،حشمت الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص ارزیابی علل رسانه ای نشدن محورهای دیدار رییس جمهور روسیه و ایالات متحده، گفت: مقامات وزارت امور خارجه روسیه با توجه با ارتباطشان با کشورهایی مانند ایران، چین و ترکیه تلاش کردند توضیحاتی را در خصوص دیدار شکل گرفته ارائه کنند تا جامعه جهانی این دیدار را دوجانبه تصور کند.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید اذعان کرد توسعه مناسبات دوجانبه آمریکا و روسیه برای هر دو رییس جمهور امر مهمی محسوب می شود و علاقه مند به این مهم هستند اما باید یادآور شد که موضوع مذکور در داخل کشور ایالات متحده مخالفان جدی حزبی دارد و متحدان این کشور مانند کشورهای اروپایی نیز به شدت نگران تحقق آن هستند.

وی ادامه داد: همچنین نباید فراموش کرد که مسئله سوریه نیز یکی دیگر از مهمترین موضوعاتی است که ترامپ و پوتین در مورد آن مذاکره کرده اند؛ در واقع ترامپ دو سیاست کنترل موشکی ایران و همچنین تضعیف نفوذ عمق استراتژیک ایران که بخشی از آن در سوریه رخ می دهد را در پیش گرفته است لذا حتما این امر در دیدار مقامات دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: در این بین می توان اذعان کرد مسئله برجام و تحریم های آمریکا از دیگر مسائلی است که ترامپ و پوتین در مورد ان صحبت کرده اند؛ در واقع آمریکایی ها در تلاش هستند تا روسیه را برای عدم همراهی با ایران متقاعد کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به نظر نمی رسد نتیجه گیری خاصی در موضوع سوریه و مسئله ایران شده باشد اما در رابطه با مسائل اقتصادی احتمالا روس ها چراغ سبزهایی به آمریکا نشان داده اند؛ البته باید اذعان کرد در موضوع برجام روس ها همراه با کشورمان هستند.


نام:
ایمیل:
* نظر: