اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۹۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۳ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - 29 July 2018
سرپرست نیروگاه رامین اهواز خبر داد:
سرپرست نیروگاه رامین اهواز از رفع مشکل تاسیسات اصلی تولید بخار در واحد 305 مگاواتی این نیروگاه در کمتر از 23 ساعت خبر داد.
بازگشت نیروگاه رامین به مدار تولید در کمتر از 23 ساعتبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون، در حالی که شهرهای جنوبی کشور به‌ویژه استان خوزستان گرم‌ترین روزهای خود را طی می‌کنند و بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، شهر اهواز به‌عنوان گرم‌ترین شهر جهان معرفی شده است، کارکنان نیروگاه رامین با تعهد و تلاش خود در گرمای طاقت فرسای تابستان باعث پایداری شبکه سراسری برق کشور و تأمین کننده آسایش مردم هستند.

ناصر محمدی سرپرست نیروگاه رامین، انرژی حیاتی برق را مهم‌ترین نیاز اولیه مردم به‌ویژه مناطق گرمسیری دانست و اظهار داشت: نیروگاه‌های حرارتی (بخار) به‌عنوان تأمین کننده اصلی و عمده برق مورد نیاز کشور به‌دلیل گرمای بی‌سابقه هوا و کاهش ذخیره آب سدها که منجر به کاهش توان تولید برق توسط نیروگاه‌های برق‌آبی شده است، بیشترین فشار را طی سال‌های اخیر تجربه می‌کنند که در این بین نیروگاه رامین نیز به‌عنوان بزرگ‌ترین نیروگاه بخاری کشور نقشی حیاتی و حساس را در تولید پایدار این انرژی و پشتیبانی از شبکه سراسری برق کشور ایفا می‌کند.

وی گفت: گرمای طاقت فرسا و بی‌سابقه تابستان، دمای بالای 54 درجه‌ شهرهای جنوب و جنوب غرب کشور و در صدر قرار گرفتن شهر اهواز به‌عنوان گرم‌ترین شهر جهان، نقش نیروگاه رامین را بیش از پیش حائز اهمیت نموده و ما نیز با تکیه بر همت، تعهد و تلاش جهادگونه تاکنون توانستیم ضمن بهره‌برداری اصولی از واحدهای تولیدی، در سخت‌ترین شرایط کاری و کمترین زمان ممکن اقدام به عملیات متعدد تعمیراتی و رفع چالش‌ها و مشکلات فنی این واحدها نمائیم.

وی عملیات رفع نشتی بویلر واحد 305 مگاواتی شماره 3 و راه‌اندازی مجدد این واحد نیروگاهی در سریع‌ترین زمان را یکی از اقدامات اخیر تلاشگران این نیروگاه عنوان کرد و افزود:‌ بویلر (دیگ بخار) این واحد که یکی از مهم‌ترین تجهیزات به‌منظور تأمین بخار مورد نیاز واحد نیروگاهی محسوب می‌شود، به‌دلیل تنش‌های حرارتی و فشارهای ناشی از بهره‌برداری مستمر از 9 ناحیه دچار نشتی‌های عمیق و هدررفت بیش از 50 تن آب در ساعت شد که این موضوع سطح عملکرد و کارایی این واحد نیروگاهی را به‌شدت تحت تأثیر خود قرار داده و منجر به خروج این واحد 305 مگاواتی از مدار تولید برق شد.

محمدی گفت: دمای درون کوره بویلرهای این نیروگاه در شرایط بهره‌برداری بیش از 1600 درجه سانتیگراد است و بمنظور رفع نشتی‌های به‌وجود آمده می‌بایست طبق استانداردهای جهانی 3 الی 5 روز واحد خاموش بماند تا این کوره حرارتی خنک شده و نیروهای عملیاتی برای تعمیر وارد عمل شوند.

وی در ادامه گفت: به‌دلیل نیاز شبکه شدید برق کشور به واحدهای تولیدی این نیروگاه، گرمای بیش از حد استان خوزستان و نیاز مبرم مردم به این انرژی حیاتی، در کمترین زمان ممکن توانستیم با تکیه بر توان کارکنان تلاشگر نیروگاه با پیاده سازی ایده‌های ابتکاری همچون استفاده از بسته‌های یخ حین انجام کار، این عملیات را پس از 4 ساعت بعد از توقف و در دمای محیطی 75 درجه‌ای و رطوبت 95 درصدی آغاز کرده و پس از حدود 23 ساعت کار مستمر و شبانه روزی در ارتفاع 16 متری اقدام به رفع کامل نشتی‌ها و تعویض 12 شاخه لوله این بویلر و نهایتاً راه اندازی مجدد این واحد 305 مگاواتی شد.

وی افزود: ما همواره سعی می‌کنیم بهره برداری و عملیات تعمیراتی از واحدهای نیروگاهی را طبق استانداردهای فنی انجام دهیم اما همچون بسیاری از اقدامات جهادگونه جوانان ایران اسلامی گاهی اوقات فارغ از مرزها و استانداردها، در مسیر خدمت رسانی و تأمین آسایش مردم از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود و تا پای جان در این مسیر گام برمی داریم.

شایان ذکر است بر اساس اعلام سازمان هواشناسی اکثر شهرهای استان خوزستان طی روزهای گذشته دمای بالای 50 درجه را سپری نموده و شهر اهواز با دمای هوای 54 درجه سانتیگراد (درسایه) گرم‌ترین شهر جهان معرفی شد. این در حالیست که دمای هوا در مراکز صنعتی همچون نیروگاه رامین به‌دلیل وجود حرارت بالای تجهیزات نیروگاهی و بخارات موجود در محیط  به 67 درجه سانتیگراد می‌رسد

نام:
ایمیل:
* نظر: