اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۹۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۶ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - 28 July 2018
رونمایی از یک لایحه؛
وزیر ارتباطات گفت: ایران در شاخص دولت الکترونیک جهش ۲۰ رتبه‌ای داشته و به لحاظ نرخ رشد هم سومین کشور دنیا در شاخص توسعه دولت الکترونیک است.

جهش ۲۰ رتبه‌ای ایران در شاخص دولت الکترونیکبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از صداو سیما، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در گفت: همواره با حضور دستگاههای دولتی در نمایشگاههای مختلف مواجه هستیم اما اتفاقی که در دولت دوازدهم در حال رخ داده ، حرکت به سمتی است که این دستگاهها را به هم متصل کنیم که موجب توسعه شفافیت ، جلوگیری از فساد و تسهیل خدمات رسانی به مردم می شود و در برنامه ششم توسعه نیز هدف گذاری شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در برنامه ششم با نهایی شدن دولت الکترونیک 12 و نیم درصد از مراجعات مردم کاهش می یابد ، افزود : موضوع بسیار مهم در این نمایشگاه این است که امروز دستگاههای دولتی حاضر در آن به مرکز اطلاعات و یکپارچه سازی فرآیندها اتصال داشته باشند.

وی تصریح کرد: در کنار نمایشگاه الکامپ 24 ، یک روز تاریخی را نیز شاهد هستیم و آن اینکه در چارچوب حفاظت و صیانت از حریم خصوصی و داده های شخصی مردم در فضای مجازی پس از فتوای تاریخی رهبر معظم انقلاب مبنی بر حرام بودن تعرض به حقوق خصوصی مردم در فضای مجازی؛ وزارت ارتباطات با همکاری مرکز پژوهشهای مجلس و پژوهشگاه قوه قضائیه اولین لایحه خود را از لوایح پنجگانه رونمایی می کند.

وی گفت: این لایحه پس از نظر کارشناسی دستگاههای مختلف دولتی و خصوصی و افکار عمومی نهایی شده است که امروز رونمایی می شود و از طریق وبسایت وزارت ارتباطات و سازمان فناوری اطلاعات در دسترس قرار می گیرد.

آذری جهرمی اضافه کرد: فردا این لایحه به دولت ارسال می شود و امیدواریم با فوریت در مجلس شورای اسلامی مطرح شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: این لایحه جزو وعده هایی است که دولت درباره حفظ و صیانت از حریم خصوصی مردم پیگیری کرده بود و امیدواریم با به ثمر نشستن آن شاهد رونق مشاغل توسعه کسب و کارهای نوپا در فضای مجازی در کشور باشیم.


نام:
ایمیل:
* نظر: