اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۹۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۴ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - 28 July 2018
برای حمایت از تولید داخلی؛
وزیر اقتصاد با اشاره به دغدغه تولیدکنندگان گفت: مدیران گمرکات مکلف‌اند با بازرگانان و صنایع همکاری کنند.

لزوم همکاری فوری گمرکات با تولیدکنندگانبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از (شادا)، مسعود کرباسیان با بیان اینکه هیچ کارخانه‌ای برای تامین مواد اولیه با مشکل مواجه نخواهد شد، اظهار داشت: گمرکات کشور با فعالیت اولویت دار، اجازه نمی دهند واردات مواد اولیه کارخانه‌ها با وقفه مواجه شود.

وی تصریح کرد: دردناک‌ترین تصویر برای دولت این است که چرخ‌های کارخانه‌ای به دلیل مشکل تامین مواد اولیه از حرکت باز ایستد، کارگری بیکار شود، سفره‌ای خالی بماند و سرمایه‌ای برباد رود.

وزیر اقتصاد با اشاره به درد دل یک کارآفرینی در خصوص سختی و زحمت تهیه مواد اولیه کارخانه‌اش گفت: یکی از نگرانی های کارآفرینان و تولید کنندگان این است که مواد اولیه تهیه شده برای تولید، پشت درهای ورودی کشور معطل بماند.

کرباسیان تاکید کرد: کارآفرینان مولد و شناسنامه‌دار باید حمایت دولت و وزارت اقتصاد را در کنار خود احساس کنند و قطعا تمام مجموعه های مدیریتی وزارت اقتصاد مکلف‌اند که به قید فوریت و بدون فوت وقت به وضعیت واحدهای تولیدی رسیدگی‌های لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: از گمرکات سراسر کشور خواسته‌ام که با توجه به تخصیص ارز ازجانب دولت جهت تامین کالاهای تولیدی، هرچه زودتر پیش اظهاری قبل از ورود کالا عملیاتی و از روش نسیه‌بری و ضمانتنامه نیز استفاده شود تا خرید مواد اولیه برای کالاهای تولیدی با وقفه مواجه نباشد.

وزیر اقتصاد افزود: طبق این دستور گمرکات می‌دانند که تامین کالا برای واحدهای تولیدی از اولویت خاصی برخوردار است.

کرباسیان تاکید کرد: از این پس مدیران کل استانی و ناظران موظفند به منظور رفع مشکلات موجود، با مدیران واحدهای تولیدی و بازرگانان جلسه گذاشته و نتیجه را در قالب گزارش هفتگی، اعلام کنند.

وی افزود: پیش از این هم آنها مکلف شده‌بودند که هیچ تصمیمی را بدون مشورت با بخش‌خصوصی به انجام نرسانند.

کرباسیان در پایان گفت: همچنین مدیران گمرک و سازمان امورمالیاتی، روز شنبه در وزارت اقتصاد حضور می‌یابند تا گزارش اقداماتی که طی دو هفته اخیر و در راستای دستورات رئیس جمهور و خط مشی وزارتخانه به انجام رسانده‌اند را ارائه دهند.


نام:
ایمیل:
* نظر: