اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۹۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۹ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - 27 July 2018
گروهی از اعضای جمهوریخواه مجلس سنای آمریکا روز پنجشنبه به کشورهای اروپایی در مورد تخطی از تحریم های ایالات متحده علیه ایران هشدار دادند.

هشدار سناتورهای آمریکایی به اروپا درباره تخطی از تحریم‌ها علیه ایران

به گزارش عصرپرس به نقل از یورونیوز، در نامه ۱۰ سناتور جمهوریخواه به سفرای بریتانیا، فرانسه و آلمان از تلاش‌های احتمالی قدرت‌های اروپایی برای دور زدن و یا زیر سوال بردن تحریم‌های آمریکا علیه تهران ابراز نگرانی شده است. در میان امضاءکنندگان این نامه نام تد کروز و مارکو روبیو، نامزدهای پیشین انتخابات مقدماتی حزب جمهوریخواه برای تعیین نامزد ریاست جمهوری نیز به چشم می خورد.

آنها هشدار داده اند که کنگره آمریکا در صورت تخطی کشورهای اروپایی از تحریم ها علیه ایران به این اقدام واکنش نشان خواهد داد.

اولین دسته از تحریم های هسته ای آمریکا علیه ایران روز چهارم اوت (۱۳ مرداد) به اجرا گذاشته خواهد شد. دسته ای دیگر از تحریم ها نیز قرار است روز چهارم نوامبر (۱۳ آبان) وضع شود.

گروهی از مقامات اروپایی پیش از این ضمن تاکید بر اهمیت توافق هسته ای با ایران خواستار تلاش برای حفظ برجام شده بودند. اتحادیه اروپا در همین راستا قرار است بسته ای پیشنهادی ارائه کند تا براساس آن درآمدهای نفتی ایران تضمین، و تاثیر تحریم های آمریکا بر اقتصاد ایران جبران شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: