اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۹۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۴ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - 26 July 2018
وزیر بهداشت در شهرکرد:
وزیر بهداشت با بیان اینکه تا کنون حدود ۴۰ پایگاه اورژانس هوایی در کشور به بهره برداری رسیده است، گفت: از دولت ومجلس و بویژه از هوانیروز به دلیل کمک های شایسته برای راه اندازی پایگاه های اورژانس هوایی تشکر و قدر دانی میکنم.

کشور به ۴۰ پایگاه اورژانس هوایی نیاز دارد

به گزارش عصرپرس به نقل از وبدا، سید حسن هاشمی در حاشیه افتتاح اورژانس هوایی شهر کرد ضمن گرامیداشت یاد شهدای هوانیروز، گفت: هوانیروز، نیروی انتظامی و هلال احمر کشور به ما در راه اندازی پایگاه های هوایی اورژانس کمک کردند وهمچنین در بخشی هم با کمک دولت و مجلس شورای اسلامی وزارت بهداشت توانست بالگرد اورژانس جدید تهیه کند.

وی با تاکید بر اینکه به تعداد بالگردهای اورژانس موجود، بالگرد و پایگاه اورژانس هوایی در کشور نیاز است، افزود: امیدواریم چنانچه همه امور به خوبی پیش برود ظرف پنج سال آینده ناوگان اورژانس هوایی را کامل کنیم.

هاشمی در پایان گفت: امیدواریم با راه اندازی این پایگاه  نقاط صعب العبور و نقاط دور دست از خدمات این پایگاه بهره مند شوند.

براساس این گزارش، پایگاه اورژانس هوایی شهرکرد که با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد، با همکاری و توافق انجام شده با هوا نیروز‌ جمهوری اسلامی ایران راه اندازی شده و راه اندازی آن با توجه به ارتفاع بالای استان چهار محال بختیاری و صعب‌العبور بودن راه‌های ارتباطی بین نقاط مختلف این استان، از اهمیت زیادی برخوردار است.

بالگرد مورد استفاده در اورژانس هوایی شهرکرد متناسب با شرایط اقلیمی این منطقه است و توانایی پرواز در ارتفاعات بالا را دارد.

اورژانس هوایی شهرکرد به صورت خرید خدمت از هوا نیروز‌ بکار گرفته شده تا خدمات فوریت های پزشکی به ویژه در فصول سرد سال و هنگام بارش برف و بوران به بیماران و مصدومان ارائه دهد.

استان چهارمحال و بختیاری با میانگین ارتفاع 2153 متر از سطح دریا، به بام ایران معروف است و جمعیت آن بر اساس سرشماری سال 95 حدود 947 هزار نفر است.


نام:
ایمیل:
* نظر: