اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۹۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۲ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - 23 July 2018
رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا ناجا هشدار داد: مجرمان با تبليغ و انتشار لينک برنامه هاي غیرقانونی ، کاربران را به درگاه جعلي هدايت و ضمن سرقت اطلاعات و رمز کارت، اقدام به برداشت غيرمجاز از حساب آنها مي کنند.

هشدار پلیس فتا درباره لینک های آلوده

به گزارش عصرپرس از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ مصطفی نوروزی، پایگاه خبری پلیس در تشریح این خبر گفت: اخيراً انتشار اپليکيشن هاي اندرويدي جعلي تحت عناوين مختلف نظير صيغه ياب، دوست ياب، ماهواره جيبي، آپ شو و ... و هدايت به درگاه هاي جعلي به بهانه فعال سازي توسط مجرمان حوزه فيشينگ به شدت افزايش يافته و علي رغم دستگيري اعضای باندهاي مجرمانه در اين حوزه، متاسفانه تعداد قربانيان اين شگرد رو به افزايش است.

وي خاطرنشان كرد: از آنجایی که جهل به قانون رافع مسئوليت نيست لذا به شهروندان و كاربران فضاي مجازي توصيه مي‌كنم حتما قانون جرايم رايانه‌اي را مطالعه نموده و هشدارهاي پليس فتا را جدي بگيرند.

نوروزی بیان کرد: متاسفانه برخی از کاربران در فضای مجازی خواسته یا ناخواسته وارد سایت‌هایی می‌شوند که دارای محتوای نامناسب و فریبنده بوده و گاهاً اقدام به دانلود کردن برخی فایل‌های به اشتراک گذاشته شده توسط این سایت‌ها می‌کنند، غافل از اینکه در اکثر موارد، فایل‌هایی که روی این سایت‌ها قرار دارد آلوده به انواع بدافزارها می باشد.

رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا ناجا هشدار داد: مجرمان با تبليغ و انتشار لينک برنامه هاي  غیرقانونی، کاربران را به درگاه جعلي هدايت و ضمن سرقت اطلاعات و رمز کارت، اقدام به برداشت غيرمجاز از حساب آنها مي کنند.

وی از هموطنان درخواست کرد در صورت مواجهه با هر گونه‌ مورد مجرمانه و یا نابهنجار و غیراخلاقی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی اعلام کنند.


نام:
ایمیل:
* نظر: