اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۹۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۳۱ تير ۱۳۹۷ - 22 July 2018
سخنگوی صنعت برق اعمال کرد: 
سخنگوی صنعت برق با اشاره به افزایش 3 درصدی مصرف در کشور، گفت: تولید برق در کشور 52 هزار مگاوات است که امسال 3 درصد بیشتر از تولید، مصرف داشته ایم که با اعمال خاموشی ها تلاش کرده ایم تولید و مصرف را یکسان کنیم البته در آینده نیز نیاز به همکاری همه دستگاه ها و مردم در مدیریت مصرف داریم.
افزایش 3 درصدی مصرف برق نسبت به تولید به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، محمود رضا حقی فام سخنگوی صنعت برق در اولین نشست خبری با خبرنگاران ضمن تقدیر از مدیریت مصرف مردم و تحمل اعمال خاموشی ها در کشور گفت: در سه هفته گذشته بین 53 تا 57 هزار مگاوات مصرف برق را داشته ایم که حداکثر مصرف به 57 هزارمگاوات رسیده است.
وی افزود:با توجه به کمبود منابع آبی نیروگاه های برق آبی کمتر مورد استفاده قرار گرفت و با محدودیت های در کشور مواجه شدیم. 
حقی فام در ادامه گفت: در سال جاری با گرمای زودرس و پایدار مواجه بوده ایم و 1 و نیم درجه افزایش گرما داشته ایم بنابر این محدودیت های را در شبکه اعمال کردیم.
وی افزود: به ازای هر درجه افزایش گرما 1500 مگاوات افزایش مصرف را داشته ایم. 
سخنگوی صنعت برق در ادامه گفت: با اعمال خاموشی ها و محدودیت های در بین بخش های مختلف در کشور توانستیم 2 هزار مگاوات کمبود برق را رفع کرده و سعی کردیم با برنامه ریزی دقیق تر این کمبود ها را جبران کنیم.

ادامه خاموشی ها تا نیمه اول شهریورماه
وی افزود:با توجه به افزایش گرما در کشور خاموشی ها تا نیمه اول شهریور ادامه خواهد داشت.
وی درادامه با اشاره به افزایش 3 درصدی مصرف در کشور ، گفت: تولید برق در کشور 52 هزار مگاوات است که امسال 3 درصد بیشتر از تولید مصرف داشته این که با اعمال خاموشی ها سعی کرده این  تولید و مصرف را یکسان کنیم و در آینده نیز نیاز به همکاری همه دستگاه ها و مردم را دارد.
حقی فام در ادامه گفت:با مدیریت مصرف انرژی  و مدیریت مصرف در وضعیت نرمالی خواهیم رسید.
وی در ادامه با اشاره به پرداخت خسارت به مشترکینی که به خاطر نوسانات برق دچار خسارت دیده اند ، گفت:هر ساله در ابتدای سال برای مشترکین شهری هزار و دویست تومان و مشترکین روستایی 600 تومان در فیش های برق اعمال  میشود  و با مشخص شدن بیمه کارگزار نسبت به پرداخت خسارت اقدام می شود.

سخنگوی صنعت برق کشور از رقم 15 میلیارد تومانی در طول سال بابت خسارات ناشی از نوسانات برق برای پرداخت به مشترکین گفت و اشاره کرد: مشترکین می توانند با مراجعه به شرکت‌های توزیع، طلب هزینه خسارت کنند و پس از بررسی لازم از سوی شرکت، هزینه آنها توسط بیمه گذار مشخص شده پرداخت خواهد شد.

وی درادامه گفت: در گذشته تلفات شبکه برق 15 و نیم درصد بوده که با تلاش همکاران آن را به 10.6 درصد تلفات رسانده ایم. 

حقی فام در پاسخ به این سؤال که میزان طلب ما از عراق در حوزه برق یک میلیارد دلار است و کشور نامبرده از پرداخت بدهی خود به ایران جلوگیری می‌کند، عنوان کرد: در این باره تعاملات ما با کشور همسایه همچون گذشته پابرجا است و در تبادلات برقی نیز به‌صورت مستمر در ارتباط هستیم و بدهی اشاره شده در دست پرداخت از سوی عراق به ایران است


خبرنگار:پروین مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: