اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۹۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۶ - ۳۰ تير ۱۳۹۷ - 21 July 2018
با توسعه پایانه صادراتی سیراف؛
اجرای پروژه نوسازی و توسعه اسکله پایانه صادراتی سیراف که اکنون مرحله نهایی‌سازی طرح تفضیلی را سپری می‌کند سبب رفع تنگنای صادراتی میعانات گازی از این اسکله می‌شود و به دنبال آن، صادرات میعانات گازی پالایشگاه فجرجم نیز افزایش می‌یابد.

صادرات میعانات گازی پالایشگاه فجر جم افزایش می‌یابدبه‌گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از به نقل از شرکت ملی گاز، عبدالصمد نجفی مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجرجم، نوسازی و توسعه اسکله پایانه صادراتی شرکت پالایش گاز فجر جم در بندر سیراف را یکی از طرح‌های مهم این پالایشگاه عنوان کرد و گفت: هدف از اجرای این طرح، رفع تنگنای صادرات میعانات گازی از این پایانه است که طراحی پایه آن انجام شده است.

وی با بیان این‌که پروژه نوسازی و توسعه اسکله پایانه صادراتی سیراف اکنون در مرحله نهایی‌سازی طرح تفضیلی است، ادامه داد: بندر سیراف نزدیک‌ترین بندر در حاشیه خلیج فارس به شرکت پالایش گاز فجر جم به عنوان مهم‌ترین پالایشگاه گازی کشور است، میعانات گازی این پالایشگاه از طریق پایانه سیراف با کشتی‌های نفتکش به نقاط مختلف بارگیری می‌شود که در یک‌سال گذشته، شاهد رشد قابل توجه صادرات میعانات گازی این شرکت در پایانه صادراتی بندر سیراف بوده‌ایم.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجر جم درباره انجام مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت اظهار کرد: شرکت پالایش گاز فجر جم با توجه به شرایط خشکسالی منطقه و کاهش آب سفره‌های زیرزمینی و با هدف حفظ محیط زیست، تا سقف ۱۱۰۰ میلیارد ریال در طرح احداث سد باغان (احداث سد و تاسیسات پایین‌دستی) دشت جم و ریز که از سوی وزارت نیرو و سازمان آب منطقه‌ای بوشهر تعریف و در حال اجراست مشارکت می‌کند که تاکنون ۸۰ میلیارد ریال از این مبلغ، پرداخت و سد اولیه (فرازبند) و سیستم انحراف آن، احداث شده است.

به گفته نجفی، هدف از اجرای این پروژه، تامین سالانه ۲۱ میلیون مترمکعب آب برای مصارف خانگی، کشاورزی، محیط زیست و صنعتی برای منطقه است. همچنین طراحی و اجرای فاز یک پروژه راه‌سازی، احداث دو میدان و نیز پایان فاز اول جاده جدید جم به پالایشگاه از دیگر اقدام‌های پالایشگاه همسو با انجام مسئولیت‌های اجتماعی است.

وی، راهبرد شرکت پالایش گاز فجرجم در حفاظت از طبیعت و محیط زیست را کاهش مصرف انرژی، کاهش مشعل‌سوزی و کاهش استفاده از منابع طبیعی عنوان کرد و گفت: افزون بر این، حفظ و نگهداری فضای سبز و مدیریت پسماند، ازجمله اقدام‌هایی است که با امضای تفاهم‌نامه‌ای با اداره کل حفاظت از محیط زیست استان و آموزش و پرورش شهرستان و با اعتباری بالغ بر ۱۸۵ میلیارد ریال، اجرایی می‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: