اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۹۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۲۷ تير ۱۳۹۷ - 18 July 2018
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی گفت: تعداد صندوق های حمایت از توسعه سرمایه گذاری امسال با ایجاد ۳۰ صندوق جدید به ۱۳۴ صندوق درکشور می رسد.

ایجاد صندوق تخصصی جدید حمایت از بخش کشاورزیبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از ایرنا،سیدعبدالکریم رضوی اردکانی مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزیاظهار داشت: هم اکنون ۱۱۴ صندوق سرمایه گذاری در بخش های مختلف کشاورزی در کشور فعال است.

وی افزود: ایجاد ۳۰ صندوق در حوزه محصولات تخصصی از جمله شیر، نوغانداری، دانه های روغنی، زیتون، خرما و منابع طبیعی و شهرستانی در کشور برای سال جاری در دستور کار قرار گرفته است.

رضوی اردکانی اضافه کرد: پیش بینی می شود این صندوق ها با ۲ تا سه هزار میلیارد ریال سرمایه ایجاد شوند که سهم دولت حداکثر ۴۹ درصد و سهم مردم و بهره برداران نیز حداقل ۵۱ درصد است.

وی یادآور شد: ۱۱۴ صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی فعال در کشور شامل ۹ مورد صندوق تخصصی، هشت صندوق منابع طبیعی، ۳۲ صندوق استا‌نی، ۴۹ صندوق در شهرستانی و ۱۶ صندوق زنان روستایی و عشایری است.

رئیس هیات ‌مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی تاکید کرد: این صندوق ها ۱۵ هزار میلیارد ریال سرمایه دارند و توانسته اند حدود ۲ میلیون از ۶ میلیون بهره بردار کشاورزی کشور را زیر پوشش خود ببرند.

رضوی اردکانی گفت: به صورت میانگین دولت در ۱۵ هزار میلیارد ریال سرمایه این صندوق ها سهم ۴۶ درصدی دارد که شامل ۱۴.۵ درصد در بخش زراعت و باغبانی، ۲۹ درصد در بخش دام و طیور، چهار درصد در بخش عشایر، ۳.۲ درصد درصد در بخش صنایع، نیم درصد در بخش منابع طبیعی و هفت درصد در بخش صندوق زنان روستایی و عشایر است.

وی در خصوص ایجاد صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش توت فرنگی که عمده محصول باغی استان کردستان با رتبه اول کشوری است، اظهار داشت: در صورت درخواست مسئولان استان و رغبت بهره برداران می توان این صندوق را تاسیس کرد.

وی یادآور شد: ایجاد صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در شهرستان مریوان نیز با پیشنهاد بهمن مرادنیا استاندار کردستان از هم اکنون در دستور کار قرار می گیرد.


نام:
ایمیل:
* نظر: