اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۹۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۶ - ۲۶ تير ۱۳۹۷ - 17 July 2018
سفیر انگلیس مطرح کرد:
سفیر انگلیس گفت: پشتیبانی از برجام نباید به شعار سیاسی محدود باشد بلکه باید عملی باشد تا مسیر و کار ادامه پیدا کند.

پشتیبانی ما از برجام به شعار سیاسی محدود نباشدبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، رابرت مک‌ایر سفیر انگلیس  در نشست هم اندیشی نمایندگان مقیم ایران و فعالان تجاری افزود: تا زمانی که ایران برجام را ادامه بدهد و شرایط برجام را اجرا کند، ما پشتیبان ایران خواهیم بود.

وی اضافه کرد: من بر حمایت بریتانیا از برجام تاکید می‌کنم، این حمایت نه تنها نسبت به برجام بلکه امنیت اقتصادی آن برای ایران است که باید از این توافق ناشی شود که ایران حق برخورداری از آن را دارد.

او افزود: برای دیپلمات‌‌ها راحت است که بگویند از این توافق اقتصادی حمایت می‌کند ولی بخش خصوصی عملا چه می‌کند؟ این سوال منصفانه‌‌ای است که من می‌گویم همکاران ما در لندن و اروپا سخت کار می‌کنند تا راهی برای مقابله با مشکلاتی که تحریم‌‌های آمریکا ایجاد می‌کند، پیدا کنند.

وی ادامه داد: با توجه به این مسئله، کسب و کار ادامه دارد و ما قراردادها و یادداشت‌‌های تفاهمی از زمان خروج آمریکا داشته‌ایم و حتی من در امضای یادداشت تفاهم یک شرکت مهم انگلیسی و طرف ایرانی شرکت داشتم و این روابط رو به گسترش است.

مک‌ایر با تاکید بر اینکه این وظیفه ماست که اعتماد بخش خصوصی ایران و کشورمان را حفظ کنیم تا این کسب و کار ادامه یابد، تصریح کرد: تشکیل جلسات برای تبادل نظر نشان دهنده اهمیت این موضوع است.

وی ادامه داد: لازم است من از سفیر اتریش در مورد نیاز به روشن بودن این همکاری‌‌ها برای دولت‌‌ها تشکر کنم. ایران نباید این همکاری را تضعیف کند. مقداری ریسک در مورد اف‌‌ای‌‌تی‌‌‌اف وجود دارد. می‌خواهیم همکاری داشته باشیم و بتوانیم این همکاری را به صورت موثر پیش ببریم. با این همکاری‌‌ها و البته با توجه به مشارکت بازیگران امیدواریم روابط اقتصادی بین کشورهای ما رو به گسترش باشد.


نام:
ایمیل:
* نظر: