اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۹۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۶ - ۲۴ تير ۱۳۹۷ - 15 July 2018
سفیر ترکیه در تهران:
سفیر ترکیه در تهران، دیپلماسی کشورش را کاملا آشکار توصیف کرد و گفت: ما تحریم های یکجانبه را نه مشروع و نه مفید می دانیم.

تحریم های یکجانبه را نه مشروع و نه مفید می دانیمبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس، رضا هاکان تکین سفیر ترکیه در تهران در نشست خبری به مناسبت دومین سالروز کودتای نافرجام در ترکیه در جمع خبرنگاران افزود: تا امروز نیز از طرف آمریکا درخواست و پیام رسمی مبنی بر اینکه درباره ایران چه کار کنید، نداشتیم.

سفیر ترکیه در تهران گفت: در آینده نزدیک منتظر سفر هیاتی از آمریکا به ترکیه هستیم، تا درخواستشان را بگویند. آنها آشکارا گفته اند که چه رویکردی در پیش خواهند گرفت .

هاکان تکین اظهار داشت: ما متوجه هستیم آمریکایی ها می خواهند در حوزه های اقتصادی در تمامی بخش ها تدابیری در پیش بگیرند تا برای ایران مشکل ایجاد کنند، اما از طرف دیگر در اظهارات مقامات آمریکایی تناقضاتی می بینیم.

وی بیان کرد: برای مثال یک روز گفته شد صادرات نفت ایران را صفر می رسانیم، بعد گفتند می توانیم استثنائاتی قائل شویم.

سفیر ترکیه گفت: بعد از انجام دیدار رسمی با آمریکایی ها باید ببینیم چه می خواهند، اما سیاست ترکیه کاملا آشکار است و در عالیترین سطوح ابراز شده است ما تحریم های یکجانبه را نه مشروع و نه مفید می دانیم.

وی افزود: ما کشوری نیستیم که سیاست های خود را براساس خواست دیگران تعیین کنیم هر کسی می خواهد باشد چه آمریکا چه کشور دیگر.

سفیر ترکیه در تهران بیان کرد: در سال های قبل که تحریم های سختی علیه ایران اعمال شد ترکیه کنار ایران قرار گرفت. ایران برای ما یک کشور مهم است و همواره روابط گسترده اقتصادی داریم و فراتر از آن در حوزه های سیاسی نظامی و امنیتی همکاری زیاد و منافع مشترکی با ایران داریم.


نام:
ایمیل:
* نظر: