اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۹۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۵ - ۲۴ تير ۱۳۹۷ - 15 July 2018
بروجردی مطرح کرد:
عضوکمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به دستاوردهای سفر مشاور امور بین‌الملل رهبری به مسکو و دیدار با پوتین، گفت: این سفر در شرایط حساس کنونی مقدمه ورود به فاز جدید روابط اقتصادی با روسیه است.

سفر ولایتی به مسکو مقدمه ورود روابط ایران و روسیه به فاز جدید استبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس از خانه‌ملت، علاءالدین بروجردی عضوکمیسیون امنیت ملی مجلس در خصوص سفر علی‌اکبر ولایتی مشاور امور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب به مسکو برای ملاقات با ولادیمیر پوتین به همراه دو پیام از رهبری و ریاست جمهوری، گفت: جمهوری اسلامی ایران و روسیه روابطی ویژه و راهبردی دارند به خصوص در چند سال اخیر و در بحران سوریه این روابط وارد فاز نظامی مشترک شد و نقش بی بدیلی در شکست داعش و مبارزه با تروریسم ایفا کرد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:  با توجه به شرایط فعلی که آمریکا به جنگ اقتصادی همه کشورها اعم از اتحادیه اروپا، کانادا، چین و روسیه پرداخته و همه هنجارهای بین‌المللی از جمله ساختار اقتصادی همانند نقض عهد ترامپ در مورد برجام را شکسته است، زمینه برای کارهای جدی تر با کشورهای چین و روسیه فراهم شده است.

وی افزود: سفر ولایتی به مسکو در این مقطع حساس از اهمیت بالایی برخوردار است، این سفر حامل دو پیام از سوی مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری بود که نشان از اهمیت روابط با روسیه در بالاترین سطح ممکن برای جمهوری اسلامی است.

بروجردی با بیان اینکه ایران در زمینه مسائل سیاسی، اقتصادی، نظامی و راهبردی با روسیه ارتباط دارد، یادآور شد: با این حال گام بلندی برداشته شد به ویژه اینکه در حوزه اقتصادی در آستانه تحریم‌های ترامپ هستیم و اعلام آمادگی روسیه برای سرمایه گذاری به میزان 50 میلیارد دلار در ایران در زمینه سطح روابط یک خیز بلند در جهت تقویت روابط اقتصادی دو کشور است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: دولت باید از این فرصت طلایی استفاده کامل کند تا بتوانیم بسیاری از کاستی های خود را با دستاوردهای چین و روسیه مرتفع کنیم.


نام:
ایمیل:
* نظر: