اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۹۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۴ - ۲۱ تير ۱۳۹۷ - 12 July 2018
اطلاعيه توانير:
به دنبال گرمتر شدن هوا در كشور و پيش بيني سازمان هواشناسي مبني بر افزايش و تداوم هواي گرم در هفته آينده، روابط عمومي توانير اطلاعيه اي را صادر كرد.

هوا گرمتر مي شود،هموطنان مصرف برق را مديريت كنندبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون،به دنبال گرمتر شدن هوا در كشور و پيش بيني سازمان هواشناسي مبني بر افزايش و تداوم هواي گرم در هفته آينده، مصرف برق در كشور افزايش يافت. به همين منظور روابط عمومي توانير در اين خصوص اطلاعيه اي را صادر كرد.

 در این اطلاعیه آمده است: شركت توانير با تشكر ازتعامل و همكاري تمامي هموطنان و مشتركان گرامي و همچنين عذرخواهي به دليل محدوديت هاي به وجود آمده در شبكه برق اعلام مي دارد: كاهش بارندگي ها طي سال آبي منتهي به تابسان امسال منجر به كم آبي و در نتيجه عدم امكان توليد در نيروگاه هاي آبي شده و شبكه برق كشور با محدوديت هايي در تامين برق مواجه گشته است.

 از طرفي تغيير اقليم جهان كه كشور ما را نيز تحت تاثير قرار داده و موجب پديده گرمايش پايدار شده است.

همچنين همانگونه كه شاهد هستيم تابستان امسال درجه هوا بالا و گرما مستمر بوده و با توجه به پيش بيني سازمان هواشناسي دماي هوا در هفته آينده نيزافزايش بيشتري يافته و كل كشور را به صورت وسيع دربرخواهد گرفت.

 بي ترديد در چنين شرايطي براي تامين برق پايدار، بيش از هر زمان ديگر به مديريت مصرف برق نيازمنديم.

 از اين رو از آحاد مردم عزيز كشور در بخش هاي مختلف خانگي، تجاري، مجتمع هاي توليدي و صنعتي و كشاورزان تقاضا دارد تا با پيش گرفتن راهكارهاي مديريت مصرف برق به ويژه در ساعت هاي اوج بار (12 الي 16 و 20 الي 23)، كاركنان صنعت برق را تنها با 10 درصد صرفه جويي، در ارائه هرچه بيشتر خدمات و تأمين برق پايدار ياري و از بروز محدوديت هاي خاموشي ناخواسته كه به دليل افزايش بيش از حد مصرف برق رخ مي دهد، جلوگيري نمايند.

 خاطرنشان مي سازد كه با انجام توصيه هاي ذيل، رسيدن به كاهش 10 درصدي به سادگي قابل دستيابي است.

  *راهكارهاي ساده براي كاهش مصرف برق:

درساعت هاي اوج بار(پيك مصرف) تا حد امكان در كولرهاي آبي از دور كند استفاده نمائيم.

در صورت استفاده از كولرهاي گازي، ترموستات را بين 23 تا 25 درجه سانتي گراد تنظيم كنيم.

در ساعات هاي اوج بار (12 الي 16 و 20 الي 23) به ازاي هر دو ساعت، كولر را نيم ساعت خاموش كنيد.( زمانبندي در اين خصوص به صلاحديد مشتركان كمك شاياني به مديريت مصرف برق و پايداري شبكه برق خواهد كرد.)

هنگام استفاده از كولر يا وسايل سرمايشي در ساعت هاي اوج بار، تا حد امكان از لوازم پرمصرف برقي مانند اتو، لباسشويي، ظرف شويي و جاروبرقي به طور همزمان استفاده نكنيم.

استفاده از وسايل برقي يادشده را به روزهاي تعطيل يا ساعت هاي غيرپيك منتقل كنيم.

• خاموش كردن لامپ هاي اضافي و استفاده از روشنايي طبيعي در روز، ساده ترين راه صرفه جويي در مصرف برق است.


نام:
ایمیل:
* نظر: