اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۹۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۵ - ۲۱ تير ۱۳۹۷ - 12 July 2018
در جلسه هماهنگی با معاون شیلاتی دبیرکل فائو مطرح شد:
رئیس سازمان شیلات ایران گفت: ایجاد بستر مناسب برای همکاری بخش خصوصی ایران با سازمان فائو برای شیلات ایران بسیار حائز اهمیت است.

ایجاد بستر مناسب برای همکاری بخش خصوصی ایران با سازمان فائوبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، جلسه هماهنگی با ماتیوس معاون شیلاتی دبیرکل سازمان فائو در عصر روز دوم اجلاس شیلاتی این سازمان ( COFI ) برگزار شد.

حسن صالحی رئیس سازمان شیلات ایران در این جلسه ضمن اشاره به اینکه  آبزی پروری آب شیرین در عین اهمیت با آبزی پروری ساحلی همراه شده است گفت: TCp ژنتیک قزل آلا   با همکاری مراکز دولتی و خصوصی به خوبی در حال پیشرفت است و همچنین رهاسازی ماهیان اقتصادی در دریای خزر و ماهیان خلیج فارس در حال انجام است.

وی افزود: توسعه زیستگاه های مصنوعی در خلیج فارس به همراه پرورش ماهی در قفس به صورت همکاری با سازمان فائو نیز دست اقدام است.

رئیس سازمان شیلات ایران خاطر نشان کرد: ایجاد بستر مناسب برای همکاری بخش خصوصی ایران با سازمان فائو برای شیلات ایران بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه در مورد تغییرات آب و هوایی نیاز به یک پروژه آموزشی و مطالعاتی در منطقه وجود دارد اظهار امیدواری کرد با توجه به برگزاری نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزیان، ماهیگیری و صنایع وابسته در سال جاری دکتر ماتیس و ماتیوس از این نمایشگاه بازدید نمایند.

رئیس سازمان شیلات ایران همچنین در خصوص پرور شماهی تیلاپیا اظهارداشت: سازمان حفاظت محیط زیست مجوز پرورش ماهی تیلاپیا را در 4 استان را صادر کرده است.

لازم به ذکر است معاون شیلاتی دبیرکل فائو با کلیات پیشنهاد حسن صالحی در خصوص پروژه آموزشی، تغییرات آب و هوایی موافقت کرد و اظهار داشت در خصوص جزئیات آن لازم است توافقاتی صورت گیرد.


نام:
ایمیل:
* نظر: