اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۹۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۴ - ۲۰ تير ۱۳۹۷ - 11 July 2018
ابتکار در اندونزی:
معصومه ابتکار فرستاده ویژه رئیس جمهوری با اشاره به اقدامات غیرقانونی و خارج از عرف بین الملل آمریکا در برخورد با مساله برجام، همکاری جامعه جهانی از جمله اندونزی به عنوان بزرگترین کشور اسلامی و از رهبران جنبش عدم تعهد را برای حفظ صلح بسیار مهم خواند.

حمایت جهان از برجام برای حفظ صلح ضروری است

به گزارش عصرپرس،  معصومه ابتکار در دیدار با رتنو مرسودی وزیر امور خارجه اندونزی، در جاکارتا پایتخت این کشور افزود: برجام صرفا یک سند همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و چند کشور غربی نیست بلکه سندی بین المللی در راستای همکاری برای حفظ صلح و ثبات در جهان امروز است و نباید صرفا با اقدامات یکجانبه یک دولت به مخاطره بیافتد.

مرسودی نیز در این دیدار ضمن تاکید بر ساز و کارهای بین المللی و حفظ توافقات انجام شده اظهار داشت: دولت اندونزی همواره از دیپلماسی به عنوان مهمترین و بهترین ساز و کار حل و فصل مسایل بین المللی حمایت کرده و از حامیان برجام بوده ودر حال حاضر نیز خواستار پایبندی طرفین توافق بر حفظ آن به منظور کمک به صلح و ثبات در محیط بین المل است .

وزیر امور خارجه اندونزی با ابراز خرسندی از توافقات حاصله در کمیسیون مشترک برجام در وین، اظهار داشت: دولت متبوعش علاوه بر حمایت سیاسی ، به دنبال یافتن راه حلهای عملی برای کمک به حفظ و اجرای برجام و تامین منافع طرفین و سایر اعضای جامعه بین المللی است.

در این دیدار که ولی الله محمدی نصرآبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اندونزی نیز حضور داشت، طرفین همچنین در خصوص روابط اقتصادی، سرمایه گذاری های مشترک ، برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی، روابط بانکی ، همکاری های نفتی و سایر زمینه ها به تبادل نظر و رایزنی پرداختند.

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده و فرستاده ویژه حسن روحانی به اندونزی، شب گذشته وارد جاکارتا شد و در فرودگاه مورد استقبال 'یوهانا یمبیسه' وزیر توانمندسازی زنان و حمایت از کودکان اندونزی و مدیران وزارت خارجه این کشور قرار گرفت.

ابتکار در این سفر یک روزه ضمن تسلیم پیام مکتوب حسن روحانی به رئیس جمهوری اندونزی، با مقام های عالی رتبه اندونزی دیدار و درخصوص آخرین تحولات مربوط به برجام و همچنین روابط دوجانبه به بحث و تبادل نظر خواهد پرداخت.


منبع: ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر: