اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۹۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۴ - ۲۰ تير ۱۳۹۷ - 11 July 2018
فرمانده نیروی انتظامی در آیین اختتامیه جشنواره چادرهای آسمانی گفت: برگزاری چنین جشنواره هایی مصداق امر به معروف است.

برگزاری جشنواره چادرهای آسمانی مصداق امر به معروف است

به گزارش عصرپرس از پایگاه خبری پلیس، سردار حسین اشتری در آیین اختتامیه سومین جشنواره چادرهای آسمانی با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، شهیدان مدافع حریم و حرم و عرصه نظم و  امنیت اظهار داشت:حضور همه مهمانان عزیز، روحانیون معزز و فرهیختگان را در این جشنواره گرامی می دارم و از همه کسانی که با ارسال مقاله، یادداشت، پوستر و ... بر غنای این همایش افزودند، تشکر می کنم.

وی با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری سومین جشنواره چادرهای آسمانی به ویژه سردار "سعید منتظرالمهدی"معاون اجتماعی ناجا، بیان کرد: از همه تلاشگران برگزاری این جشنواره به ویژه صدا و سیما نیز قدردانی می کنم

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: در گرامی داشت هفته عفاف و حجاب، آیین اختتامیه سومین جشنواره چادرهای آسمانی در حال برگزاری است و شایسته است که در این حوزه همه دستگاه های مسئول به ویژه سازمان های اجتماعی و فرهنگی پای کار بیایند.

وی با بیان اینکه برگزاری چنین جشنواره هایی مصداق "امر به معروف "است ، بیان کرد: امروز پرداختن به موضوع عفاف و حجاب یک امر ضروری است و اگر می خواهیم از ارزش های انقلاب و اسلام پاسداری و تدابیر حکیمانه حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری را محقق کنیم به جد باید برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب عمل و اقدام کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: مردمان جامعه و کشور ما فطرتا با عفاف و حجاب موافق هستند و براساس پیمایشی که صورت گرفته ؛ بیش از 70 درصد از بانوان جامعه ما قائل به عفاف و حجاب هستند، حتی آنهایی که در ظاهر رعایت نمی کنند، معتقدند که امنیت و آرامش در پناه عفاف و حجاب خواهد بود.

سردار اشتری تأکید کرد: حجاب یک موضوع فطری است و باید براساس وظیفه در این حوزه اقدام کنیم، غالب جوانان ما به این امر مهم اعتقاد دارند و اندک افرادی هستند که با عناد موضوع بی حجابی و بدحجابی را دنبال می کنند.

وی یادآور شد: عده ای در خارج از کشور نشستند و برای زنان عفیف جامعه ما برنامه می ریزند و تصمیم می گیرند که باید بگویم این افراد دارای مشکلات روحی و روانی هستند و بنا به دلایلی نتوانستند خودشان را با مردم فهیم ، فرهنگی و با شعور کشور تطبیق دهند و به خارج رفته و شعار بدحجابی سر می دهند و ایامی را نیز برای به نمایش گذاشتن حرکاتی زشت ، تعیین می کنند.

فرمانده نیروی انتظامی عنوان کرد: معدود دختران و زنانی که از آن خارج نشینان پیروی می کنند مشکلاتی دارند که به دلایلی نمی توانم در این جلسه عنوان کنم اما اگر زندگی این افراد را بررسی کنیم متوجه می شویم، مشکل کجاست؟

عالی ترین مقام انتظامی کشور تأکید کرد: ما باید روی اکثریت جامعه که به حجاب اعتقاد قلبی دارند، کار کنیم و در این راستا نیز مصوباتی توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تبیین شده است.

وی خاطر نشان کرد: 26 دستگاه رسمی در حوزه عفاف و حجاب وظایفی  دارند و 300 مصوبه توسط شورای  عالی انقلاب تعریف و تدوین و به دستگاه های مسئول ابلاغ شده است( البته این مصوبات مربوط به چند سال گذشته است).

عالی ترین مقام انتظامی کشور با طرح این سوال که آیا همه دستگاه ها به وظیفه خود در این حوزه عمل می کنند ، عنوان کرد: حتی اگر دستگاه و سازمان های دیگر در این خصوص به وظایف خود عمل نکنند نیروی انتظامی به جد و با تمام توان انجام وظیفه کرده و به ایفای نقش خواهد پرداخت.

سردار اشتری اضافه کرد: باید مطالبه مردم از همه دستگاه ها و سازمان های مسئول در حوزه عفاف و حجاب باشد و آتها باید در حوزه مسئولیتی و جغرافیایی خود به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی عمل کنند چرا که وظیفه شناسی در این حوزه صرفا معطوف به نامه نگاری نیست .

فرمانده نیروی انتظامی تأکید کرد: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب باید مطالبه آحاد مردم باشد چرا که معتقدیم پرداختن به این موضوع باعث ارتقاء امنیت جامعه می شود.

سردار اشتری یادآور شد: براساس آسیب شناسی ها می بینیم کسانی که عفاف و حجاب کامل تری دارند امنیت روانی بیشتری احساس می کنند.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: بنده نه به عنوان یک تحلیل گر بلکه براساس مستندات و یافته هایی که به دست من رسیده می گویم ؛ در جامعه ای که عفاف و حجاب وجود دارد امنیت و آرامش بیشتری نیز احساس و دیده می شود.

وی گفت: با مشاهده اطلس کشوری در می یابیم در نقاطی که به این موضوع (عفاف و حجاب) بیشتر توجه شده آسیب ها کمتر و امنیت بیشتر مشاهده می شود، بنابراین رعایت حجاب در وهله اول به نفع همه افراد است.

سردار اشتری گفت: موضوع عفاف و حجاب مربوط به یک جنسیت یا قومیت خاص نیست و همه ما باید دست به دست هم دهیم تا در این زمینه اقدامات بهتری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه امنیت ابعاد مختلفی دارد، خاطر نشان کرد: یکی از ابعاد آن ؛ امنیت اخلاقی است و هر چقدر بتوانیم پایه های امنیت اخلاقی و اجتماعی را تقویت کنیم به نتایج مثبت تری در جامعه می رسیم.

سردار اشتری یادآور شد: توجه به موضوع عفاف و حجاب باید از خانواده ، مراکز آموزشی ، دانشگاهی و کاری شروع شود و خانواده در این بین بیشترین تأثیر را در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب جامعه دارد

وی تأکید کرد: امروز اگر خانمی اراده کرد با خودروی شخصی یا وسیله عمومی در هر ساعتی از شبانه روز تردد کند باید احساس امنیت و آرامش داشته باشد که الحمدلله این گونه است.

فرمانده نیروی انتظامی عنوان کرد: همه مردم، دستگاه ها و سازمان ها باید تلاش کنند اقدامات در این حوزه افزایش یابد ، چرا که ما آینده را درخشان می بینیم و ان شاءالله به لطف و عنایت الهی، هدایت های مقام معظم رهبری و همت آحاد مردم شاهد توفیقات بسیاری در این حوزه خواهیم بود.

گفتنی است، تقدیر از فعالان حوزه عفاف و حجاب بخشی از برنامه های این جشنواره بود.

 

 


نام:
ایمیل:
* نظر: