اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۹۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۳ - ۲۰ تير ۱۳۹۷ - 11 July 2018
وزير بهداشت در خرم آباد:
وزير بهداشت گفت: تقريبا ٥٠ درصد از وقت ما صرف اين مي شود كه تلاش كنيم تا مردم در حوزه دارو و تجهيزات پزشكي، با مشكلي مواجه نشوند.

طرح تحول سلامت با قدرت ادامه پيدا خواهد كرد

به گزارش عصرپرس به نقل از وبدا، سيدحسن هاشمي وزیر بهداشت،در حاشیه افتتاح مرکز پرتو درمانی باران خرم آباد با اشاره به افتتاح بيمارستان اعصاب و روان مهر خرم آباد گفت: ساخت بيمارستان ٦٤ تختخوابي ويژه بيماران اعصاب و روان مهر خرم آباد از سال ٨٤ آغاز شده و با همت دانشگاه علوم پزشكي لرستان با سرعت قابل قبولي به بهره برداري رسيد كه بايد از اين دانشگاه تشكر كرد.

هاشمي افزود: با توجه به كمبود إمكانات درماني براي بيماران اعصاب و روان در سطح استان لرستان، به بهره برداري رسيدن اين بيمارستان اهميت زيادي دارد.

وزير بهداشت درخصوص مركز پرتو درماني باران گفت: اين مركز پرتو درماني به منظور خدمات رساني به بيماران مبتلا به سرطان تأسيس شده و خدمات را در سطح عالي و با إمكانات پيشرفته ارائه مي دهد، البته اين مركز براي ارائه خدمات كافي نيست، اما مانع از اين مي شود كه بيماران به استان هاي ديگر اعزام شوند.

هاشمي ادامه داد: بايد سعي شود در يك يا دو سال آينده، مشابه اين مركز را به مجموعه مراكز پرتودرماني اضافه كنيم.

وزير بهداشت با بيان اينكه خيرين سلامت در استان لرستان نيز فعال هستند، خاطرنشان كرد: قبلا تاكيد كرده ايم كه هر كجا خيرين قدم بردارند و كمك كنند، وزارت بهداشت نيز ٥٠ درصد كمك خواهد كرد، بنابراين در پروژه هايي كه آنها آغاز كرده اند، وزارت بهداشت در تجهيز و بهره برداري پروژه اقدام خواهد كرد.

هاشمي درخصوص طرح تحول سلامت تصريح كرد: طرح تحول سلامت، از ٥ سال قبل آغاز شده است و بركات آن متوجه مردم به ويژه در نقاط محروم و  استان هاي مرزي كشور شده است.

وزير بهداشت با بيان اينكه طرح تحول سلامت با قدرت ادامه پيدا خواهد كرد، گفت: به طور حتم، حمايت هاي دولت و مجلس شوراي اسلامي از طرح تحول سلامت ادامه پيدا خواهد كرد، تا آن بخش كه مربوط به مردم است، بدون نقص دنبال شود، اما در بخش مربوط به ارائه دهندگان خدمت از جمله پرستاران، كاركنان وزارت بهداشت و فروشندگان تجهيزات پزشكي و داروخانه ها، طلب هاي زيادي از بيمه باقي مانده كه اميداست در اين مورد هم گشايشي حاصل شود.

هاشمي درخصوص خلاهاي درماني به ويژه پزشك متخصص در استان لرستان گفت: ٣٠ درصد از ظرفيت دانشگاه ها به ظرفيت بومي اختصاص دارد، به اين معنا كه دانشجويان بومی به تدريج وارد چرخه ارائه خدمت مي شوند، درعين حال، توزيع متخصص معمولا آبان ماه هرسال صورت مي گيرد.

وزير بهداشت بيان كرد: از جمله مواردي كه همواره مورد توجه است، محروميت از نظر حضور و تعداد متخصصان در هر نقطه اي از كشور است، بايد پذيرفت كه كشور پهناوری با ٨١ ميليون نَفَر جمعيت داريم، از طرفي سالانه مثلا ٦٠ نَفَر جراح مغز و ٨٠ نفر متخصص ارتوپدي تربيت مي شود كه عمدتا طرح قانوني خود را مي گذرانند و بعد از اتمام طرح از مناطق محروم خارج می شوند، لذا بهترين راه حل بومي گزيني و تربيت افراد بومي هر استان است و مي توان گفت شرايط ظرف چندسال آينده تغيير خواهدكرد، ضمن اينكه به فكر راه حل هاي كوتاه مدت هم هستيم و از هيچ تلاشي براي آسايش مردم دریغ نخواهيم كرد.

هاشمي درخصوص تأمين تجهيزات پزشكي و دارو در شرايط تحريم گفت: يكي از اقدامات جدي وزارت بهداشت اين است كه مردم در  شرايط تحريم، در حوزه سلامت آسيب كمتري ببينند، زيرا به هرحال تحريم ها آسيب رسان هستند.

وزير بهداشت ادامه داد: از نظر رييس جمهور امريكا، اين تحريم ها، شديدترين و بي رحمانه ترين نوع تحريم است، اما از نظر ما، تحريم در قرن ٢١ به شدتي كه وی تصور مي كند، نيست، مخصوصا براي كشوري مانند ايران كه با ١٥ كشور همسايه بوده و چند دهه تجربه تحريم را داشته است.

هاشمي اظهارداشت: كشور ايران به شرايط سخت و طاقت فرسايي كه ترامپ درنظر دارد، دچار نخواهد شد، اما دراينكه مردم، كودكان شيرخوار و افراد مسن و بيماران آسيب مي بينند، ترديدي نيست و متاسفانه مدعيان حقوق بشر نيز سكوت كرده و فقط نظاره گرند.

وزير بهداشت با بيان اينكه اعمال تحريم ها، ايران را در تبادلات مالي دچار مشكل مي كند، يادآور شد: آنها ادعا مي كنند كه دارو و تجهيزات پزشكي جزو تحريم ها محسوب نمي شود، اما زمانيكه نتوانيم پول را جا به جا كنيم يا در فروش نفت به اروپا با مشكل مواجه شويم، آسيب خواهيم ديد.

هاشمي گفت: تقريبا ٥٠ درصد از وقت ما صرف اين مي شود كه تلاش كنيم تا مردم در حوزه دارو و تجهيزات پزشكي، با مشكلي مواجه نشوند.

 وزير بهداشت با بيان اينكه حوزه دارو و تجهيزات پزشكي مورد توجه و تاكيد رييس جمهور كشورمان قرار دارد، تصريح كرد: ستاد تدابير ويژه براي تأمين دارو و تجهيزات پزشكي در شرايط تحريم برنامه هايي دارد، درعين حال اميدواريم بتوانيم از سوي بانك مركزي و ساير بانك هاي عامل، حمايت هاي كافي را دريافت كنيم تا بخش دارو و تجهيزات با كمترين اسيب روبرو شود


نام:
ایمیل:
* نظر: