اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۹۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۱۶ تير ۱۳۹۷ - 07 July 2018
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت:
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: رییس جمهوری آمریکا نمی تواند اهداف شوم خود را در ایران پیاده کند، مگر آنکه شرایط آن در کشور فراهم باشد و پیش زمینه مبارزه با آن، وحدت جامعه است.

وحدت، نیاز اساسی برای مقابله با تحریم هاستبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از ایرنا، منصور معظمی معاون وزیر صنعت معدن و تجارت به دور جدید تحریم های آمریکا اشاره کرد و گفت: این تحریم ها هوشمندانه طراحی شده و هدف آن به ستوه در آوردن مردم است؛ این مساله خلاف حقوق بشر و استانداردهای بین المللی است و هرچند مقام های آمریکایی همواره «دولتی بودن» تحریم ها را عنوان می کنند اما در حقیقت بدنه اجتماع ایران را نشانه گرفته است.

معظمی تاکید کرد در این شرایط، دولت وضعیت موجود را برای مردم تشریح می کند تا آحاد جامعه در جریان مسائل قرار گرفته و همراهی بیش از پیش ایجاد شود.

وی افزود: مسوولان باید برای مقابله با شرایط جدید برنامه اجرایی داشته باشند و در بخش صنعت و تولید نیز سناریوهایی تدارک دیده شده است.

وی شفاف سازی فرآیندها را موجب افزایش سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی برشمرد که در شرایط تحریم بیش از پیش ضرورت دارد.

امضای بیشترین قراردادهای پسابرجامی در ایدرو

معظمی که رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) است، تاکید کرد همه شرکای ایران مایل به ترک کشور نیستند، بلکه بسیاری از آنان به تداوم همکاری ها علاقه مندند، اما آمریکا با فرستادن نمایندگانی به همه این کشورها دنبال کارشکنی اند و به ترغیب، تشویق یا تهدید همکاران ایران می پردازند.

این مسوول افزود: موضوع انعقاد قراردادها، کاری زمانبر، دشوار و طاقت فرساست که در برخی موارد حتی یک سال به طول می انجامد اما ایدرو با اخذ تضمین های لازم، به دور از فریبکاری، همواره یک رابطه برد- برد را تعقیب کرده است.

به گفته وی، ایدرو یک سازمان توسعه ای است که از آغاز کار تاکنون بیش از ۲۵۰ طرح و پروژه را در کشور به بهره برداری رسانده است.

وی یادآوری کرد: در سه سال گذشته بجز ۲ پروژه که از سوی دولت به ایدرو ابلاغ شد و ۱۰۰ درصد مالکیت آن برای این سازمان است، سایر قراردادها با مشارکت بخش خصوصی انجام شد و ایدرو فقط نقش حمایتی و تسهیلگری داشت.

معظمی تصریح کرد: شرط نخست اجرای پروژه ها در ایدرو اقتصادی بودن و برخورداری از پشتوانه علمی بوده و این سازمان موفق شده است بیشترین تعداد قراردادها و موافقتنامه های تجاری را پس از برجام به امضا برساند.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: