اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۹۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۵ - ۱۳ تير ۱۳۹۷ - 04 July 2018
وزیر جهاد کشاورزی:
وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: براساس مصوبه جدید دولت دوازدهم با استمهال بازپرداخت وام کشاورزان خسارت دیده ناشی از خشکسالی، سرمازدگی و گرمازدگی به مدت ۲ سال موافقت شد.

بازپرداخت وام کشاورزان خسارت دیده ۲ سال استمهال شد

به گزارش عصرپرس به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، محمود حجتی روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: امروز دولت مصوبه خوبی را در خصوص استمهال باز پرداخت وام به کشاورزان خسارت دیده داشت که خشکسالی موجب کاهش تولید آنها شده بود.

وی افزود: براساس این مصوبه کشاورزان خسارت دیده در کشور برای وامهایشان ۲ سال استمهال گرفتند و سود آن توسط بانک ها برآورد به سازمان برنامه و بودجه اعلام می شود تا سود بانک ها توسط این سازمان پرداخت شود.

وی اظهار داشت: مصوبه امروز برای اجرا تا سه روز آینده به استا ن ها و شهرستان ها ابلاغ می شود و برای اجرای این مصوبه هیاتی متشکل از فرماندار، مسئول جهاد کشاورزی و مسئول بانک شهرستان تشکیل می شود تا با بررسی موارد یاد شده، تصمیم های لازم به بانک ها ابلاغ تا عملیاتی شود.

 

پرداخت بخش دیگری از پول گندمکاران تا ۱۰ روز آینده

وزیر جهاد کشاورزی درباره مطالبات گندمکاران افزود: براساس آمارها تاکنون چهار میلیون تن گندم خریداری شده که در مرحله نخست قرار بود، ۵۰ درصد مطالبات گندمکاران برای پرداخت هزینه های کمباین و معیشت پرداخت شود که تاکنون ۴۶ درصد آن پرداخت شده و بقیه آن بین هشت تا ۱۰ روز آینده به حساب کشاورزان واریز می شود.

وی اضافه کرد: قرار است در مرحله دوم ۵۰ درصد پول گندمکاران تامین و پرداخت شود که منابع آن از محل تسهیلات بانکی به میزان چهار هزار میلیارد تومان، ردیف بودجه و یارانه ها تامین خواهدشد. 

به اعتقاد حجتی، به نظر می رسد این رقم تا پایان فصل خرید به ۱۲ تا ۱۳ هزار میلیارد تومان برسد و انتظار می رود پرداخت ها به موقع انجام شود و اکنون بانک مرکزی و سازمان برنامه وبودجه در این زمینه قول مساعد داده اند.

 

تسهیلات به طرح های پربازده داده می شود

به گفته وزیر جهاد کشاورزی، اکنون تسهیلات لازم برای توسعه گلخانه ها، پرورش ماهی در قفس، صنایع تبدیلی و تکمیلی، دام های پربازده و صنایع غذایی و افزایش بهره وری از محل صندوق توسعه ملی داده می شود و مشکلی در این زمینه نیست.

وی اظهارداشت: برای تامین سرمایه در گردش واحدهای مرغداری و دامداری فعال نیز که شرایط لازم را داشته باشند، تسهیلاتی ارایه می شود .

وی در پاسخ به پرسشی در زمینه گرانی مجدد ۱۰ تا ۱۵ درصدی نرخ لبنیات گفت: اینگونه نیست؛ اساس قیمت ها توسط سازمان تنطیم بازار و سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان اعلام می شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: