اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۹۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۳ - ۱۳ تير ۱۳۹۷ - 04 July 2018
رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی ، سلطان سکه در عملیات دو شب گذشته پلیس تهران دستگیر شد، افزود: وی در مدت 10 ماه 2 تن سکه جمع‌ آوری کرده بود.

سلطان سکه دستگیر شد

به گزارش عصرپرس،  سردار "حسین رحیمی" در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص آخرین وضعیت نظارت پلیس در بازار ارز و سکه اظهار داشت: «سلطان سکه» فردی که در بازار هر کاری که دوست داشت انجام می‌داد و قیمت سکه را بالا و پایین می‌برد بعد از 3-4 ماه کار اطلاعاتی با تلاش کارآگاهان پلیس دو شب گذشته دستگیر شد.

وی با بیان اینکه این فرد  ۵۸ سال سن دارد، گفت: این فرد به نوچه‌های خود دستور داده بود در بازار تهران به راه افتاده و بدون توجه به قیمت روز سکه، تمام سکه‌های موجود را بخرند تا در روزهای آینده خودش تعیین کننده نرخ سکه باشد.

به گفته رحیمی، این فرد پیش از این هم به عنوان دلال سکه دستگیر شده بود و پسرش نیز با قید ضمانت آزاد است.این فرد طی مدت ۱۰ ماه فعالیت خود، بر اساس ۵۰۰ سند و مدرکی که در خصوص وی به دست آمده در بحث دلالی سکه نقش اصلی را به عهده داشت و در این مدت حدود ۲ تن سکه را جمع‌آوری کرده بود.

رحیمی همچنین به اقدامات پلیس در بازار ارز و سکه اشاره کرد و گفت: 35 شرکت که اقدام به ثبت سفارش در حوزه موبایل کرده بودند با همکاری 12 تیم پلیس آگاهی، سازمان تعزیرات، وزارت صنعت، معدن و تجارت و ... مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفتند که مشخص شد این شرکت ها مجموعا 86 میلیون یورو، 41 میلیون یوآن چین و 18 میلیون درهم امارات با نرخ دولتی دریافت کرده و مجموعا 400 هزار دستگاه تلفن همراه از چهار برند معروف را وارد کشور کرده است، اما متاسفانه 300 هزار دستگاه را با قیمت آزاد عرضه کرده و 100 هزار دستگاه دیگر را در انبار احتکار کرده بودند که این موارد صورت جلسه شد.

رحیمی در ادامه با بیان اینکه بررسی تمامی این 35 شرکت نشان داد که تخلفاتی در این زمینه داشته‌اند، گفت: همچنین در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد که تمامی این 35 شرکت یا «ارز دولتی دریافت کرده را به طور کامل در بازار آزاد فروخته‌اند»، یا «برای سند سازی با بخشی از آن اقدام به واردات موبایل کرده و مابقی را در بازار آزاد توزیع کرده‌اند» و یا « ارز دولتی را دریافت کرده و با آن تجهیزات را به داخل کشور آورده اما آن را در بازار با قیمت آزاد فروخته» و یا «در انبارهای خود احتکار کرده‌اند».

وی با بیان این‌که تجهیزات کشف شده از این افراد با هماهنگی مقام قضایی توقیف شد، گفت: متاسفانه علاوه بر تلفن همراه چندین دستگاه که تعدادشان قابل توجه نیز بود لپ‌تاپ و قطعات کامیپوتر با ارز دولتی وارد کشور شده و با قیمت آزاد در بازار فروخته شده است.

رحیمی همچنین از انهدام باند شش نفره چاپ دلارهای جعلی خبر داد و گفت: اعضای این باند که اقدام به چاپ دلار کرده بودند از سوی ماموران پلیس شناسایی و دستگیر شدند. این افراد اقدام به جعل 160 هزار دلار کرده بودند که متاسفانه بخشی از این دلارهای جعلی در بازار توزیع شده بود.

وی با تاکید بر این‌که پلیس نسبت به شرکت‌هایی که اقدام به دریافت ارز دولتی کرد و تخلفاتی را داشته باشند حساس بوده و به صورت ویژه به آن رسیدگی خواهد کرد گفت: بخشی از این شرکت‌ها نیز پس از مطلع شدن از ورود پلیس به این حوزه شروع به سندسازی برای واردات خود کرده‌اند و حتی 2 شرکت نیز دفاتر خود را جابه‌جا کرده‌اند، اما ما با هماهنگی دستگاه قضایی و نهادهای مرتبط در این زمینه با قاطعیت اقدامات خود را انجام خواهیم داد.

رحیمی همچنین افزود: اقداماتی را در خصوص شرکت‌های وارد کننده لوازم آرایشی و خودرو و موضوع اخذ ارز دولتی از سوی آنها، در دستور کار داریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات پلیس در بازار سکه و ارز گفت: متأسفانه برخی از صرافی‌ها از کارت ملی افراد عادی برای گرفتن سهمیه ارز دولتی سوء استفاده کرده بودند که ماموران پلیس آگاهی این ماجرا را در دستور کار خود قرار دادند و متوجه شدند که چند صرافی با مبالغی بین 20 تا 50 هزار تومان به ازای هر کارت ملی، اقدام به اجاره بیش از 1800 کارت ملی از افراد مختلف کرده بودند و در مجموع حدود 2 میلیارد دلار ارز دولتی را با این شیوه دریافت کرده و در بازار آزاد به فروش رساندند.

رحیمی به دستگیری و شناسایی متخلفان از سوی پلیس آگاهی اشاره کرد و گفت: تنها یکی از این افراد دستگیر شده با این شیوه و شگرد و استفاده از 15 کارت ملی 60 میلیون دلار ارز دولتی را دریافت کرده که البته توسط ماموران پلیس دستگیر شد.

رحیمی با اشاره به دیگر پرونده‌ها در این زمینه اظهار کرد: همچنین دیگر ماموران پلیس موفق به دستگیری 2 نفر که اقدام به خرید 170 میلیارد تومان سکه کرده بودند شدند که این افراد اقدام به کلاهبرداری از دهها نفر کرده بودند و حدود دو هفته پیش در مخفی‌گاهشان در یک منطقه شمالی دستگیر شدند و از آنها بیش از 20 کیلوگرم سکه و طلا کشف شد.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره وضعیت فعلی بازار تهران اظهار کرد: وضعیت بازار تهران عالی است و هیچ‌گونه مشکلی نداریم. جا دارد از بازاریان که همکاری خوبی با پلیس داشتند تشکر کنم. این را هم بگویم که برخوردهای کمی که در بازار صورت گرفت با بازاریان نبوده است.

رحیمی در پاسخ به سوالی درباره سرقت 20 دستگاه خودروهای نمایندگان مجلس گفت: موضوع آن چیزی نبود که در رسانه‌ها و فضای مجازی مطرح شده تعدادی از این خودروهای مسروقه کشف شده و برخی از آنها نیز سند شده است، اما برخی از این خودروها طی بازه زمانی سه ساله به سرقت رفته است.

رحیمی درباره قطع شدن برق چراغ‌های راهنمایی و رانندگی همزمان با قطع برق در کشور اظهار کرد: در نشستی که با اداره برق داشتیم تاکید کردم که نباید چنین اتفاقاتی رخ دهد. البته شهرداری نیز باید برای چراغ‌های راهنمایی و رانندگی برق اضطراری در نظر بگیرد.


نام:
ایمیل:
* نظر: