اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۹۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۳ - ۱۳ تير ۱۳۹۷ - 04 July 2018
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به دومین کنوانسیون بازی تهران (TGC) بر نقش بازی های رایانه ای بر بازنمایی تفکرات، آرمان ها و رویاهای یک ملت تاکید کرد.

پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دومین کنوانسیون بازی تهران

به گزارش عصرپرس از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متن پیام سیدعباس صالحی به دومین کنوانسیون بازی تهران به شرح زیر است:

«در سدۀ بیست و یکم، بازی رایانه ای نقشی آیینه گون برای بازنمایی تفکرات، آرمان ها و رویاهای یک ملت ایفا می کند. صنعت بازی های رایانه ای، صنعتی نوپا اما بسیار تأثیرگذار محسوب می شود. در سال های اخیر، این موضوع در کشور ما نیز به اقتضای فضاهای تازه، دارای صورت مساله ای جدید و تکامل یافته شده و یکی از مهمترین زوایای نوظهورآن، مزیت های فوق العاده ای است که به همراه داشته است. این صنعت می‌تواند در خط مقدم اقتصاد مقاومتی قرار گیرد؛ از یک سو به دلیل ضریب بالای کارآفرینی با حضور جوانان نخبه‌ی میهن، کاملاً درون‌زاست و از سوی دیگر به دلیل ماهیت فناورانه و متصل به جهان، به شدت برون‌گراست. این نکته در سال های اخیر با ارائه بازی های موفق ایرانی به خوبی دیده شده است؛ بازی هایی اصالتاً ایرانی که مورد توجه شرکت های بین المللی قرار گرفته و سهمی از بازارهای جهانی را به خود اختصاص داده اند. هرچندکسب سهم ‌بیشتری از بازارهای داخلی توسط بازی‌های ایرانی نیز از ضرورت هایی است که باید در جهت دست‌یابی به آن گام های استوارتری برداشت.

از منظری دیگر، حوزه بازی رایانه ای ظرفیتی کم مانند در گسترش دیپلماسی فرهنگی کشور است. بازی سازان می توانند با قصه ها و داستان های ایرانی و اسلامی حوزه تأثیرگذاری و تعامل فرهنگی ایران را گسترش بخشند .

دومین دوره رویداد تجاری بین المللی کنوانسیون بازی نویدبخش آینده‌ای پرنشاط، امیدبخش و ارزش‌آفرین برای خانواده بزرگ بازی سازان ایرانی است. برگزاری موفق این رویدادرا به دست اندرکاران، شرکت کنندگان و به ویژه برگزیدگان این دوره صمیمانه تبریک می گویم و برای همه عزیزان توفیق و سربلندی از درگاه پروردگار متعال خواستارم.»


نام:
ایمیل:
* نظر: