اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۹۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۳ - ۱۳ تير ۱۳۹۷ - 04 July 2018
دبیرکل اتحادیه تولید وتجارت آبزیان کشور اقدام کرد:
دبیرکل اتحادیه های تولید و تجارت آبزیان کشور با اشاره به اینکه کشور ایران به 44 کشور دنیا ماهی، میگو و دیگر محصولات دریای صادرات دارد، گفت: کشور ما چیزی از دنیا کم ندارد و توانسته ایم در صنعت ماهی در قفس دانش های لازم را به دست آورده و تا کنون نیز موفق عمل کرده‌ایم .

صادرات محصولات دریای به 44 کشور دنیا

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، علی اکبر خدایی دبیر کل اتحادیه های تولید و تجارت آبزیان کشور در اولین همایش بین المللی پرورش ماهیان در دریا با اشاره به  اینکه 20 شرکت از 8 کشور اروپایی در این همایش حضور دارند، گفت: هدف از برگزاری این همایش فراهم آوردن زمینه انتقال دانش و فناوری برای شرکت‌هایی که در ارتباط با صنعت ماهی در قفس هستند چه از نظر  تجهیزات، تولید کنندگان بچه ماهی و شرکت های بازرگانی با تولیدکنندگان ایرانی می‌باشد

خدایی در ادامه گفت: معرفی فرصت های سرمایه‌گذاری نیز یکی دیگر از اهداف این همایش است و یک شرکت فرانسوی در قشم در حال حاضر در زمینه پرورش ماهی در قفس مشارکت دارد.

دبیر کل اتحادیه های تولید و تجارت آبزیان کشور گفت: در این همایش به شرکت های تولید کننده تجهیزات در داخل کشور نیز این فرصت داده شده تا بتوانند محصولات خود را هم به پرورش‌دهندگان داخلی و هم خارجی معرفی کنند.

وی افزود: برگزاری این چنین همایش هایی باعث می شود با روش های نوین آبزی پروری آشنا شده و تبادل دانش و اطلاعات صورت می‌گیرد.

خدایی گفت: در پایان همایش نیز با مذاکراتی که بین شرکت های ایرانی و خارجی حاضر برگزار میگردد قرارداد هایی نیز امضاء می‌شود.

وی در ادامه افزود: به زودی شاهد افزایش تولید در بخش ماهیان کشور خواهیم بود که این تولیدات باید تولید اقتصادی بوده و با مدیریت بهتر صورت گیرد و بازار پسند باشد.

دبیر کل اتحادیه های تولید و تجارت آبزیان کشور تصریح کرد: ما منکر نقاط ضعف در بخش شیلات نیستیم اما پتانسیل های بالای در کشور داریم  که متاسفانه بیش از آن که توانایی های ما معرفی شود بیشتر به بزرگ کردن نقاط منفی در فضاهای مجازی اقدام می شود.

خدایی اظهار داشت:کشور ما به 44 کشور دنیا ماهی، میگو و دیگر محصولات صادرات دارد و چیزی از دنیا کم نداریم و در صنعت ماهی در قفس نیز در کشور به دانش آن دست یافته‌ایم و تا کنون نیز توانسته‌ایم موفق عمل کنیم .

وی گفت:مردم به تولیدات داخلی اعتماد داشته باشند و بدانند حرفی برای گفتن در دنیا داریم.

به گزارش عصرپرس، اولین همایش پرورش ماهیان در قفس با حضور 20 شرکت خارجی در سالن همایش های اتاق بازرگانی ایران برگزار شد.


خبرنگار: پروین مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: