اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۹۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۱۲ تير ۱۳۹۷ - 03 July 2018
شریعتمداری تأکید کرد:
وزیر صنعت، معدن و تجارت از رؤسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها خواست تا در شرایط خاص به وجود آمده کنونی توجه به دو حوزه تولید و بازار را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دهند.

توجه ویژه به حوزه تولید و بازار در شرایط کنونیبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از شاتا، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در دومین روز از گردهمایی رؤسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌های سراسر کشور که در ساختمان شهید الهی این وزارتخانه برگزار شد، با بیان این مطلب، افزود: پایداری تولید در کشور باید حفظ شود. تا پای جان به پای تولید بایستید و از همه امکانات محلی و ملی در این راه استفاده کنید.

وی با تأکید بر توجه به تنظیم بازار به خصوص در مورد کالاهایی که نیاز عامه مردم است، تصریح کرد: باید دقت کنیم تا آرامش در بازار حفظ شود، ما در این زمینه مسؤولیم. حضور رؤسای سازمان‌های استانی و برخورد با متخلفان و سودجویان ضرورت دارد.

شریعتمداری با تأکید بر ضرورت کنترل و نظارت بر موضوع ثبت سفارش‌ها برای جلوگیری از ورود اقلام کالایی غیرضروری به کشور، یادآور شد: مرکز حراست وزارت صنعت، معدن و تجارت اولین اطلاعیه خود را در خصوص شناسایی خودروهای وارداتی که از مبادی غیرقانونی و با استفاده از روش‌های نامتعارف ثبت سفارش شده بودند، بهمن ماه پارسال منتشر کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ممنوعیت واردات 1339 قلم کالا در 135 گروه کالایی، گفت: این ظرفیت بسیار خوبی است که باید از آن استفاده شود. همچنین روی فعال کردن ظرفیت خالی واحدهای تولیدی برای اشتغالزایی و تولید بیشتر کار می کنیم.

شریعتمداری خطاب به رؤسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها، تصریح کرد: اگر یک واحد تولیدی در استانتان به خاطر سرمایه در گردش بخوابد شما مسؤولید. در جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با همکاری استانداران بانکها را موظف به پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی متقاضی بکنید.

وی همچنین اضافه کرد: در شرایط موجود به وجود آمده نیاز به کار بیشتری وجود دارد و جایی که احتمال مشکل می دهید با جدیت پای کار بروید و با هماهنگی استانداران و ستاد بحران تصمیمات لازم را بگیرید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه امروز مدیران استانی با همه دارایی‌های موجود پای کار بیایند، گفت: محکم و با قدرت همه امکانات موجود را برای پشت سر نهادن این مسیر پای کار بیاورید.


نام:
ایمیل:
* نظر: