اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۹۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۱۱ تير ۱۳۹۷ - 02 July 2018
رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس:
رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس گفت: در مجموع برآورد ما این است که در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حرکت خوبی برای حمایت از تولید ملی و ظرفیت تولید داخل شروع شده که باید بیشتر شود.

ظرفیت وزارت ارتباطات در استفاده از توان تولید داخل قابل قبول استبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از خانه ملت، حمیدرضا فولادگر رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس در خصوص نشست امروز ( دوشنبه 11 تیرماه) کمیسیون ویژه حمایت از تولید داخل، اظهار داشت: بعد از نامگذاری سال جاری به عنوان حمایت از کالای داخلی پیرو وظایف که در کمیسیون وجود دارد برنامه گزارش وزارتخانه‌ها را در دستور کار قرار داده‌ایم و هر دو هفته یکبار یک وزیر را به کمیسیون دعوت می‌کنیم.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه وزرای دعوت شده به کمیسیون در در حوزه کاری خود مباحث تولید ملی، ساخت داخل و کالای ایرانی را با تکیه بر اصل 44 قانون اساسی و استفاده  از ظرفیت‌های بخش خصوصی توضیح می‌دهند، گفت: از وزارت اقتصاد ، صنعت، نفت، نیرو، جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی شروع کرده‌ایم و امروز نوبت به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات رسید.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست امروز گزارشی را در حوزه‌ها ارتباطات و مخابرات و فناوری اطلاعات ارائه کرد، ادامه داد: همه تشکل‌های بخش خصوصی نیز در حوزه‌های مخابراتی شامل تجهیزات مخابراتی، کارفرمایی، پیمانکاری، صنعتی، فناوری اطلاعات، انجمن‌های دفاتر پیشخوان و حوزه خدمات ارتباطی حضور داشتند و گزارش اقدامات و مشکلات خود را مطرح کردند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در پایان نشست مقرر شد گزارش‌هابه صورت مکتوب به وزارتخانه و کمیسیون ارائه شود، عنوان کرد: در مجموع برآورد ما این است که در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حرکت خوبی برای حمایت از تولید ملی و ظرفیت تولید داخل شروع شده که باید بیشتر شود.

وی با بیان اینکه هنوز می‌توان از بسیاری از تجهیزات مخابراتی و فناوری اطلاعات در زنجیره تامین از زیرساخت گرفته تا محصول در بحث کالا و خدمات تولیدی و صنعتی در بخش خصوصی استفاده کرد، تصریح کرد: واردات بسیار زیادی داریم که می‌تواند روز به روز با استفاده بیشتر از توان داخلی کمتر شود.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه در محل‌هایی که لازم است تا واردات داشته باشیم چه به صورت پروژه‌ای چه به‌صورت کالا بایدهمراه با انتقال تکنولوژی و آموزش باشد و از این موارد برای تقویت بعد داخلی استفاده کنیم، خاطر نشان کرد: امیدواریم حرکت رو به جلو در این بخش بیش از پیش افزایش داشته باشد تا مشکلات برطرف شود


نام:
ایمیل:
* نظر: