اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۹۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۵ - ۱۰ تير ۱۳۹۷ - 01 July 2018
پورابراهیمی:
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، از پیگیری کمیسیون متبوعش برای انتشار لیست کامل ارزبگیران دولتی توسط بانک مرکزی خبر داد.

کمیسیون اقتصادی به انتشار لیست کامل ارزبگیران دولتی ورود می کندبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از خانه ملت، محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، با اشاره به انتشار لیست ناقص دریافت کنندگان ارز 4 هزار و 200 تومانی، گفت: انتشار لیست دریافت کنندگان ارز 4 هزار و 200 تومانی به نفع کشور و مردم است و از ایجاد فضای رانت و سوءاستفاده های احتمالی در کشور جلوگیری می کند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، افزود: تمامی اطلاعات کشور در زمینه اقتصادی باید شفاف باشد و این اطلاعات در اختیار عموم قرار گیرد.

تاکید رییس جمهور و مجلس انتشار لیست کامل ارزبگیران دولتی است

وی با بیان اینکه تنها برخی اطلاعلات همانند اطلاعات نظامی کشور قابلیت افشاء ندارد، ادامه داد: اگر نیازی به افشای اطلاعات مجموعه یا شخصی به هر شکلی در چارچوب رویکردهای نظام و کشور نباشد، این اطلاعات به صورت اطلاعات طبقه بندی شده جدا شده است همانند اطلاعات نظامی که تمام کشورها این اطلاعات را افشاء نمی کنند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در خصوص خرید مواد غذایی و اقلام مصرفی به نظر نمی رسد که نیازی به پنهان کردن اطلاعات باشد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بانک مرکزی باید اطلاعات دریافت کنندگان ارز 4 هزار و 200 تومانی را به صورت کامل و جامع اعلام و منتشر کند، تصریح کرد: شخص رییس جمهور روی انتشار لیست کامل تاکید کرده اند و نظر مجلس نیز همین است، لذا کمیسیون اقتصادی نیز این موضوع را پیگری کند تا لیست کامل منتشر شود.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: