اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۹۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۳ - ۱۰ تير ۱۳۹۷ - 01 July 2018
معاون اول رئیس جمهور:
معاون اول رئیس جمهور گفت: ما هنوز در ابتدای مسیر صنعتی شدن هستیم، دولت و صنعت گران و فعالان بنگاه‌ها نقش‌ها و رسالت‌هایی دارند و دولت باید به وظیفه خودش دقیق عمل کند. 
ما هنوز در ابتدای مسیر صنعتی شدن هستیم
به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، اسحاق جهانگیری امروز در همایش روز ملی صنعت و معدن که در سالن اجلاس سران در تهران برگزار شد، گفت: همیشه به صنعت و معدن کشور به عنوان نقطه اتکا توسعه ایران فکر می‌کردم و فکر می‌کنم و امروز فکر می‌کنم همچنان ایران آینده ایران پیشرفته و رو به توسعه و ایرانی که هر کدام از ما در رویاهای خودمان داریم که یک ایران پیشرفته و تاثیرگذار و مستقل در سطح بین‌المللی داشته باشیم، بار اصلی این آرزو و رویا بر دوش فعالان اقتصادی و خصوصا فعالان بخش و معدن است.
وی افزود: اگر چه گفته می‌شود که بخش خدمات در کشورهای صنعتی سهم بیشتری نسبت به بخش صنعت و معدن در تولید ناخالص داخلی دارد و شاید بیش از 70 درصد باشد، اما باید بگویم که آن خدماتی که گفته می‌شود سهم آن بالاست آن خدماتی است که متکی به واحدهای تولیدی است. 
معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: ما هنوز در ابتدای مسیر صنعتی شدن هستیم، دولت و صنعت گران و فعالان بنگاه‌ها نقش‌ها و رسالت‌هایی دارند و دولت باید به وظیفه خودش دقیق عمل کند. 
وی اظهار داشت: در دولت یازدهم دو سه مساله را در دستور کار قرار دادیم و گفتیم که باید بتوانیم فضای بین‌المللی برای فعالان اقتصادی را یک فضای پیش برنده کنیم و تیم خودمان برای تحقق این مساله تجهیز کردیم و سیاست‌های پولی و بانکی دولت باید در فضای اقتصادی آرامش زا باشد و به دنبال این بودیم که یک ثبات بر فضای اقتصادی کشور حاکم کنیم. 
جهانگیری گفت: توفیقات خوبی به دست آمد و در سیاست خارجی بالاخره به برجام رسیدیم و ایران توانست در مذاکره نفس‌گیر 18 ماهه دولت یازدهم به یک توافق برسد و همه قبول کنند که بر مبنای این توافق با هم کار کنیم. 
وی افزود: اشتغال زایی در اقتصاد شکل گرفت و تورم را کاهش دادیم و در 5 سال اخیر به طور متوسط سال 500 هزار شغل ایجاد شد و سال گذشته 800 هزار شغل ایجاد شد. 
معاون اول رئیس جمهور بیان داشت: در زمانی که یک شوک اقتصادی ایجاد می شود و درآمد مردم به شدت کاهش می‌یابد، یک دوره طولانی باید طی شود که درآمد مردم و قدرت خرید مردم به قبل از شوک اقتصادی برگردد، شوک اقتصادی که در سال 84 تا 92 صورت گرفته بود، به شدت قدرت خرید مردم را کاهش داده بود. 
وی افزود: از سال گذشته در دولت دوازدهم با یک فضای جدید در فضای بین‌المللی مواجه شدیم و بعد از روی کار آمدن رئیس جمهور آمریکا با فضای جدید مواجه شدیم
نام:
ایمیل:
* نظر: