اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۹۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۵ - ۱۰ تير ۱۳۹۷ - 01 July 2018
وزیر صنعت، معدن و تجارت:
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ارزش افزوده بخش صنعت در طی سال های57 تا 94 حدود 7 برابر شده است. 
افزایش 7 برابری ارزش افزوده بخش صنعت در طی سال های57 تا 94 
به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در بیست و دومین همایش روز ملی صنعت و معدن که در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در تهران برگزار شد، گفت:سال آینده روز صنعت و معدن را در حالی برگزار می‌کنیم که جشن چهلمین سال انقلاب اسلامی ایران را برگزار کردیم. وی گفت: یکبار دیگر ایران مورد هجمه اقتصادی آمریکا قرار گرفت که دارای ویژگی‌های مهم است اگرچه شرایط بحرانی نیست، ولی شرایط ویژه‌ای است.
شریعتمداری اظهار داشت: در شروع انقلاب اسلامی تنها 854 واحد کوچک و بزرگ در سطح کشور مشغول فعالیت داشتیم، اما امروز این تعداد بیش از 100 برابر تعداد واحدهای صنعتی که دارای پروانه بهره‌داری هستند، افزایش یافته است. 
وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: ارزش افزوده بخش صنعت در طی سال های57 تا 94 حدود 7 برابر شده است. 
شریعتمداری گفت: در حوزه زیر ساخت ها تنها در سال 57 دو شهرک صنعتی داشتیم، امروز 592 شهرک صنعتی فعال تا پایان سال 96 فعال بوده است. 
وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: ظرفیت تولید آلومینیوم طی این سال‌ها 10 برابر شده است و تولید کنسانتره مس و کاتد مس هم 1.6 میلیون تن شده است.
وی افزود: در سیمان از اوایل انقلاب 14 برابر ظرفیت تولیدسیمان بیشتر شده و ظرفیت 142 میلیون تنی برای تولید در کشور پیش بینی شده است. 
شریعتمداری اظهار داشت: در حوزه صنایع ساخت محور مثل تولید خودرو، از زمان انقلاب تاکنون تولید خودرو 13 برابر رشد داشته است. 
وی اظهار داشت: تولید تایر رشد 7.5 برابری داشته و صنایع لوازم خانگی هم رشد داشته  و روند رو به رشدی داشته است. 
شریعتمداری با بیان اینکه گفته می‌شود از آمارها صحبت نشود، اظهار داشت: آمارها مال مردم است و وظیفه ما است که نتایج رشد صنعت را به مردم اطلاع دهیم.

خبرنگار :پروین مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: