اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۹۳۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۹ - ۰۶ تير ۱۳۹۷ - 27 June 2018
با موافقت نمایندگان؛
نمایندگان مردم در خانه ملت با کلیات لایحه حفاظت از خاک موافقت کردند.

کلیات لایحه حفاظت از خاک به تصویب رسید

به گزارش عصرپرس از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 6 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی کلیات لایحه حفاظت از خاک با 161 رأی موافق، 16 رأی مخالف و یک رأی ممتنع از مجموع 219 نماینده حاضر در جلسه با کلیات آن موافقت کردند.

تربتی‌نژاد: فرسایش خاک حوزه کشاورزی را مورد تهدید قرار داده است

نورمحمد تربتی نژاد سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در تشریح این لایحه به مواردی همچون اهمیت خاک، تهدیدات خاک و ضرورت تصویب این لایحه اشاره کرد و گفت: خاک بستر مناسبی برای فعالیت‌های کشاورزی بوده و سرمایه ملی محسوب می‌شود.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی در ادامه خاک را بستری برای توسعه کشور دانست و اظهار داشت: خاک نقش مهمی در حیات بشری دارد و برای تأمین غذا، پوشش گیاهی کشت، خوراک و دارو، محافظت از تنوع زیستی، تغییر آب و هوایی و میزان کربن در زمین مهم است.

وی با اشاره به تهدیدات زیست محیطی خاک عنوان کرد: فرسایش و آلودگی خاک از مهمترین تهدیدات برای این حوزه هستند که عوامل طبیعی و انسان باعث آن می‌شود.

تربتی‌نژاد در ادامه با بیان اینکه انتقال خاک توسط انسان و عوامل طبیعی شرایط مزارع را نامطلوب می‌کند، تصریح کرد: همچنین این انتقال باعث رسوب در آب راه‌ها، سدها و بنادر می‌شود که به زیان کشور است.

وی در ادامه با اشاره به آماری درباره فرسایش خاک کشور یادآور شد: فرسایش خاک کشور در سال 55 حدود یک میلیارد تن بود که این میزان در حال حاضر به بیش از 4 برابر آمار جهانی می‌رسد و در حال حاضر 400 هزار هکتار خاک در معرض نابودی است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اهمیت لایحه محافظت از خاک برای جلوگیری از فرسایش خاک، کنترل منابع آلاینده، حاصلخیزی و مبارزه با قاچاق خاک خاطر نشان کرد: تاکنون قانون جامعی برای حفاظت از خاک وجود نداشت و این لایحه که در کمیسیون‌های مختلف مجلس بررسی شده دستگاه‌های مربوطه در استان‌های مختلف کشور را مکلف به اجرای مفاد آن برای حفاظت از این سرمایه ملی می‌کند.


موافقان لایحه حفاظت از خاکخاک اهمیت بیشتری از آب دارد

نمایندگان در جریان موافقت با لایحه حفاظت از خاک بر لزوم جلوگیری از فرسایش خاک و قاچاق آن از کشور تاکید داشتند.

نظر افضلی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 6 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات لایحه حفاظت از خاک گفت: تاکنون به بحث خاک توجه نشده و موضوع خاک حتی از آب نیز اهمیت بیشتری دارد.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید از فرسایش های خاک جلوگیری کنیم زیرا یکی از پیامدهای آن سیلاب های بسیار مخرب است، اظهار داشت: تشکیل خاک به راحتی صورت نمی گیرد و 10 هزار سال برای تشکیل یک سانتیمتر خاک زمان نیاز داریم. در کشور ما تخریب خاک رقم بسیار بالایی دارد که باید به آن توجه کرد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از همکاران درخواست داریم تا به موضوع خاک توجه کنند، مقرر شده تا آئین نامه لازم برای اجرای قانون در شش ماه توسط وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حفاظت از محیط زیست تهیه شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه خاک ایران به صورت قاچاق به فروش می رسد، خاطرنشان کرد: این اولین بار است که لایحه ای در خصوص خاک به مجلس آورده می شود که امیدواریم به آن توجه کنید تا از فرسایش خاک جلوگیری شود.

سیدمصطفی ذوالقدر نیز در ادامه موافقت با لایحه حفاظت از خاک اظهار داشت: در منطقه ما باغداران به علت تخریب خاک مجبور به آوردن خاک از محل دیگر هستند، خاک ایران از طلا نیز باارزش تر است متاسفانه به صورت قاچاق از کشور خارج می شود از مسئولین درخواست داریم تا از این اقدامات جلوگیری کنند.

نماینده مردم شرق استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تصویب این لایحه بسیار کمک کننده است، گفت: گرد و خاک های صورت گرفته در استان های کشور به علت تخریب خاک های اصلی است، بعد از بین رفتن خاک های اصلی دیگر نمی توانیم کشاورزی کنیم زیرا خاک های آلوده جایگزین می شوند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه هرگاه خاک باغات برای آزمایش برده می شود به کشاورزان و باغداران اعلام می کنند که در این زمین ها کشاورزی و باغداری هدردادن سرمایه است، خاطرنشان کرد: تصویب این لایحه به استان های خوزستان و هرمزگان کمک بسیار زیادی می کند.

همچنین در ادامه موافقت با لایحه حفاظت از خاک محمدحسین فرهنگی اظهار داشت: این لایحه یک فرصت محسوب می شود و در زمینه های مختلف حفظ خاک تدابیری در پیش بگیریم.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جریان بررسی برنامه ششم توسعه مجلس گام اول را برداشته است، گفت: در برنامه ششم توسعه گام های مهمی در زمینه محافظت و اصلاح خاک در کشور برداشته شده است.

وی با اشاره به اینکه سالانه 50 هزار هکتار بیابان زدایی و 2 میلیارد تن فرسایش خاک را در کشور داریم، ادامه داد: موارد متعددی برای محافظت از خاک می بینیم که نیاز به قانون دارند اما در حال حاضر قانونی در این زمینه وجود ندارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه روزانه 10 هزار تن خاک از کشور قاچاق می‌شود، خاطرنشان کرد: شاهد تخریب مستمر خاک در کشور به واسطه سموم پسماند، کود شیمیایی و سایر موارد هستیم از سوی دیگر فرسایش فیزیکی خاک را داریم، مجلس باید گام محکمی در زمینه محافظت از خاک بردارد.


وزارت جهاد کشاورزی مکلف به ایجاد بانک ملی اطلاعات خاک کشور شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی وزارت جهاد کشاورزی را مکلف به ایجاد بانک ملی اطلاعات خاک کشور و تهیه دستورالعمل مطالعات خاک شناسی و تناسب اراضی کردند.

نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 6 تیر) مجلس شورای اسلامی در رسیدگی به لایحه حفاظت از خاک با ماده 7 آن موافقت کردند.

در ماده 7 آمده است: به منظور کنترل کیفیت مطالعات خاک شناسی و جلوگیری از انجام مطالعات موازی و تکراری خاک شناسی، وزارت مکلف به انجام موارد ذیل است:

الف) تهیه دستورالعمل مطالعات خاک شناسی و تناسب اراضی و ابلاغ آن به ایجاد بانک ملی اطلاعات خاک کشور

پ) تهیه نقشه های پهنه بندی خاک کشور از نظر کانی شناسی زیست محیطی و زمین شناسی پزشکی و کشاورزی برای استفاده بهینه از خاک در راستای بررسی ظرفیت بیماری زایی خاک و تأمین امنیت غذایی و توسعه پایدار با در نظر گرفتن ساختار زمین شناختی و شیمیایی زمین (ژئوشیمیایی) کشور با همکاری سازمان، وزارتخانه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نیرو، صنعت، معدن و تجارت و سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور

تبصره یک- دستگاه های اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری مکلفند مطابق دستورالعمل ابلاغی وزارت عمل و یک نسخه از نتایج مطالعات خاک شناسی و تناسب اراضی را جهت تائید به وزارت ارائه نمایند.

تبصره 2- نظارت و تأیید کیفیت مطالعات خاک شناسی و تناسب اراضی برای کاربری های کشاورزی و منابع طبیعی با هدف غنای بانک اطلاعات خاک کشور به عهده وزارت می باشد.

تبصره 3- هر گونه مطالعات خاک شناسی و تناسب اراضی برای کاربری های مختلف توسط اشخاص حقوقی، دولتی منوط به عدم وجود نتایج مورد نظر مطالعات مذکور در مقیاس مربوط با تائید وزارت می باشد.

وزارت موظف است ظرف مدت یک ماه از زمان وصول نامه استعلام نسبت به ارائه پاسخ اقدام نماید و عدم پاسخ در مهلت مقرر، موافقت تلقی می شود.

 

وزارت کشاورزی و سازمان محیط زیست موظف به تعیین خط مشی‌های مدیریت، حفاظت و بهره‌برداری پایدار از خاک کشور شدند

نمایندگان مردم در خانه ملت وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حفاظت محیط زیست را مکلف به تعیین خط مشی‌های مدیریت، حفاظت و بهره‌برداری پایدار از خاک کشور کردند.

نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 6 تیر) مجلس شورای اسلامی در رسیدگی به جزئیات لایحه حفاظت از خاک با ماده یک این لایحه با 150 رأی موافق، 10 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 203 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

همچنین نمایندگان با 123 رأی موافق، 21 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 204 نماینده حاضر در جلسه با ماده 2 این لایحه موافقت کردند.

با توضیح مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس مقرر شد 10 ماده از این لایحه برای تجمیع آیین‌نامه‌های آن به کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی ارجاع شود.

در ماده یک این لایحه آمده است که اصلاحات به کار رفته در این قانون دارای تعاریف و معانی مشروح زیر است:

 

لایحه حفاظت از خاک

ماده ۱- اصطلاحات به کار رفته در این قانون، دارای تعاریف و معانی مشروح زیر است:

الف) سازمان: سازمان حفاظت محیط زیست

ب) وزارت: وزارت جهادکشاورزی

پ) خاک: پیکرهای طبیعی، متحول و پویا که حاصل مجموعه‌ای از واکنش‌های فیزیکی، شیمیایی و زیستی است و متأثر از آب، اقلیم و موجودات زنده در طی زمان بر روی پوسته زمین یا سنگ مادر به وجود می آید. این تعریف شامل خاک درجا و رسوبی نیز می شود.

ت) آلودگی خاک: آمیختن یک یا چند ماده خارجی به خاک یا پخش آنها بر سطح خاک به میزانی که کیفیت فیزیکی، شیمیایی یا زیستی آن را به نحوی تغییر دهد که برای انسان یا سایر موجودات زنده یا گیاهان و یا آثار و ابنیه زیان آور باشد. این تعریف، آلودگی پوشش های آبرفتی و سنگی سطح زمین را نیز در بر می‌گیرد.

ث) ماده آلاینده: هر نوع ماده یا عامل فیزیکی، شیمیایی و زیستی (بیولوژیکی) که باعث آلودگی خاک گردیده و یا به آلودگی آن بیفزاید.

ج) آلوده کننده: تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی که به هر نحو باعث آلودگی خاک شوند.

چ) کاربری خاک: نوع استفاده از خاک به عنوان بستری مناسب برای فعالیت های کشاورزی، منابع طبیعی، صنعتی، معدنی، خدماتی و امور زیربنایی

ح) تخریب خاک: کاهش توان تولید زیستی یا اقتصادی خاک یا ترکیبی از هردو که ناشی از فعالیت‌های انسانی و شیوه های مختلف بهره برداری از خاک می باشد و به تفکیک کاربری های مختلف تعیین می شود.

خ) تخریب کننده: تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی که به هر نحو باعث تخریب خاک می شود.

د) فرسایش خاک: جدا شدن ذرات خاک از محل خود، جابجایی، انتقال و ترسیب آن توسط عوامل طبیعی یا انسانی

ذ) حاصلخیزی خاک: استعداد خاک در زمینه تأمین مواد مورد نیاز برای تغذیه و فراهم نمودن شرایط مناسب رشد گیاهان

ر) پایداری خاک: وضعیتی که در آن توان تولیدی بالقوه و بالفعل خاک در مدت طولانی حفظ شود.

ز) حفاظت خاک: مجموعه اقداماتی که به منظور پیشگیری و کنترل آلودگی و تخریب و فرسایش خاک و تبعات آن انجام میشود و موجب تقویت پایداری خاک یا سبب افزایش حاصلخیزی آن می شود.

ژ) اصول فنی بهره برداری پایدار: اصولی که به منظور بهره برداری از خاک با توجه به ظرفیت قابل تحمل و توان بازدهی آن منطبق بر سیاست های کلی آمایش سرزمین در راستای اهداف توسعه پایدار تدوین می شود.

س) پایش خاک: اندازه گیری پیوسته یا متناوب ویژگی های کمی و کیفی خاک

ش) بازسازی خاک: مجموعه فعالیت هایی است که موجب بهبود و بازگشت شرایط فیزیکی، شیمیایی و زیستی خاک‌های آلوده و تخریب شده به وضعیت قبل از آن می گردد.

ص) کود: هر ماده آلی، زیستی یا معدنی با منشأ طبیعی یا مصنوعی که به خاک یا گیاه اضافه می شود تا یک یا چند عنصر ضروری برای رشد گیاه را تأمین کند.

ض) سموم: کلیه ترکیبات آلی و معدنی که به منظور کنترل آفات نباتی، انباری و خانگی به صورت جامد، مایع و گاز بکار برده می شود.

ط) مطالعات خاکشناسی: مطالعات پایه خاکشناسی که به بررسی عوامل مؤثر در تشکیل، رده بندی خاک و تهیه گزارش فنی و ترسیم حدود و مرز خاک ها بر روی نقشه برای کاربری های موردنظر می پردازد.

ظ) خسارت: هرگونه ضرر و زیان مستقیم یا غیرمستقیم ناشی از آلودگی یا تخریب خاک

همچنین در ماده 2 این لایحه آمده وزارت موظف است با همکاری سازمان خط مشی‌های مدیریت، حفاظت و بهره‌برداری پایدار از خاک کشور را به نحوی که متضمن حفظ و ارتقای کیفی خاک باشد تهیه و برای تصویب به هیأت وزیران ارائه کند.


بیانیه قدردانی نمایندگان از درخشش کاروان فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۱۸

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیانیه نمایندگان مجلس برای تقدیر از فوتبالیست‌های ایرانی در جام جهانی ۲۰۱۸ را قرائت کرد.

محمدعلی وکیلی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 6 تیر) مجلس شورای اسلامی بیانیه نمایندگان در پی غرورآفرینی تیم ملی ایران در جام جهانی2018 را به این شرح قرائت کرد:

 

ز نیرو بود مرد را راستی/ ز سستی کژی زاید و کاستی

مردان مرد ایران زمین حاضر در جام جهانی روسیه، میلیو‌ن‌ها فوتبال‌دوست جهان نظاره‌گر غیرت و غرور شیرمردان در بازی جوانمردانه با بزرگان فوتبال دنیا بودند.

صحنه‌های هنرمندانه هر یک از شما قهرمانان ایران زمین در رویارویی با بهترین‌های فوتبال جهان در خاطر فوتبال دنیا خواهد ماند. دوربین‌های جهان یک بار دیگر جسارت و شهامت ایرانیان را در ایران دوستی به تصویر کشیدند.

وطن یعنی گذشته حال فردا

تمام سهم یک ملت ز دنیا

وطن یعنی چه آباد و چه ویران

وطن یعنی همین جا یعنی ایران

این توفیق که صدها دل ایرانی را همراه کردید جز در سایه هدایت درست، وحدت و یکپارچگی دینی و از خودگذشتگی دست یافتنی نبود، خدا را شاکریم که خوش درخشیدید و موجب شادی میلیون‌ها دل ایرانی شدید.

ما نمایندگان ملت بر خود لازم می‌دانیم ضمن شادباش مراتب تشکر و تقدیر مردم شریف ایران از تک تک کاروان فوتبال در جام جهانی 2018 را اعلام بداریم.

فرزندان عزیز ایران بی‌شک درخشش بی‌نظیر شما قابل اندازه‌گیری نیست و بر دولتمردان فرض است برای تقویت روحیه، تلاش شما عزیزان را قدر بدانند و ارج بگذارند.

طرح نحوه پیگیری به ارجاعات نظارتی مجلس به صورت یک فوریتی بررسی می‌شود

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بررسی طرح نحوه پیگیری به ارجاعات نظارتی مجلس به صورت یک فوریتی موافقت کردند.

نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 6 تیر) مجلس شورای اسلامی در رسیدگی به یک فوریت طرح نحوه پیگیری به ارجاعات نظارتی مجلس با 126 رأی موافق، 26 رأی مخالف و 11 رأی ممتنع از مجموع 206 نماینده حاضر در جلسه، با بررسی آن به صورت یک فوریتی موافقت کردند.

محمدحسین فرهنگی به عنوان پیشنهاددهنده بررسی طرح نحوه پیگیری به ارجاعات نظارتی مجلس به صورت یک فوریتی گفت: مجلس اهرم‌های نظارتی متفاوتی دارد و مسیرها برای آن زیاد است اما انسجامی برای آن وجود ندارد و دستگاه‌ها تکلیف خود را در قبال این موضوع نمی‌دانند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه درباره نحوه نظارت مجلس بر بعضی امور که لازم است دستگاه‌ قضایی در مرحله بعد به آن رسیدگی کند، اظهار داشت: دستگاه قضا گزارش مجلس را به دستگاه دیگری ارجاع می‌دهد و در نهایت نتیجه کار مشخص نمی‌شود.

وی افزود: هیأت رئیسه مجلس این موضوع را بررسی کرد و در این طرح ناکارآمدی‌های موجود در فرایند ارجاعات نظارتی مجلس رفع و به کار نظارت سرعت داده شد و دستگاه‌ها نیز تعیین تکلیف شدند.

فرهنگی ادامه داد: بر این اساس مقرر شده است بعد از تصویب این قانون، قوه قضاییه شعبی برای رسیدگی به ارجاعات نظارتی مجلس ایجاد کند و ابعاد مجرمانه و حقوقی بدون نوبت بررسی شود تا نمایندگان اختیار پیگیری داشته باشند و گزارش‌ها بعد از بررسی در کمیسیون در صحن علنی منعکس شود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اهمیت بررسی طرح نحوه پیگیری به ارجاعات نظارتی مجلس به صورت یک فوریتی خاطرنشان کرد: لازم است نتیجه بررسی تحقیق و تفحص‌ها به صورت مشخص اعلام شود ضمن اینکه مجلس شاکی خصوصی پرونده‌ها نیست و قوه قضاییه باید به صورت جداگانه و با سرعت بیشتری مباحث نظارتی مجلس را پیگیری کند.


لاریجانی در پاسخ به تذکر حاجی دلیگانی:طرح‌های بهبود مسائل اقتصادی در کمیسیون اقتصاد بررسی می شود

رئیس مجلس شورای اسلامی از پیگیری سه طرح مرتبط با بهبود مسائل اقتصادی در کمیسیون اقتصادی خبر داد.

حسینعلی حاجی دلیگانی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 6 تیرماه) مجلس شورای اسلامی با استناد به بند 7 و 11 ماده 24 آئین نامه داخلی مجلس گفت: حدود یک ماه پیش جلسه ای با حضور رئیس بانک مرکزی، رئیس مرکز پژوهش ها، رئیس کمیسیون اقتصادی و وزیر اقتصاد تشکیل و مقرر شد تا یک ماه آینده سه اقدام صورت گیرد.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سه اقدامی که باید صورت می گرفت، اظهار داشت: اگر این سه اقدام تاکنون انجام شده بود امروز مسائل اقتصادی کشور تا این اندازه شکل نمی گرفت.

وی ادامه داد: قرار بر این شد مرکز پژوهش‌های مجلس طرحی در زمینه مسائل اقتصادی کشور ارائه کند از سوی دیگر نیز بیان شد با نظر محمود بهمنی طرحی در زمینه استقلال بانک مرکزی آماده شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: همچنین طرح تاسیس بانک توسعه ای در عرض یک ماه از جمله دستورات کمیسیون اقتصادی بود که تا امروز اطلاعی از اجرای هیچ کدام از سه موضوع جلسه یک ماه گذشته نداریم.

حاجی دلیگانی گفت: انتظار می رود رئیس مجلس به عنوان مدافع جایگاه قوه مقننه فردی را برای پیگیری این سه مورد در نظر می گرفت.

علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر گفت: هر سه موضوع پیگیری شده است و شاید لازم بود گزارشی از وضعیت هر سه این موارد ارائه می کردیم، هر سه طرح در کمیسیون اقتصادی در حال بررسی است.


اعلام وصول لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان را اعلام وصول کرد.

احمد امیرآبادی فراهانی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 6 تیر) مجلس شورای اسلامی این موارد را اعلام وصول کرد:

- لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان بر اساس اصل 85 قانون اساسی.

- انصراف پورابراهیمی نماینده کرمان از طرح سؤال از وزیر کار درباره دلایل انتصاب مدیرعامل بانک رفاه کارگران.


نامه 187 نماینده به رئیس جمهور

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی نامه ۱۸۷ نفر از نمایندگان برای ترمیم کابینه را قرائت کرد.

محمدعلی وکیلی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 6 تیر) مجلس شورای اسلامی نامه 187 نفر از نمایندگان را که خواستار ترمیم کابینه دولت شده‌اند قرائت کرد.

متن بیانیه به این شرح است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین

جناب آقای دکتر روحانی

رئیس جمهور

با سلام و احترام

به استحضار می رساند شرایط کنونی و اقتصادی کشور ایجاب می‌کند قوای سه‌گانه در جهت استحکام بیشتر نظام، جمهوری اسلامی و نیز در جهت کاهش فشار معیشتی و اقتصادی بر مردم شریف میهن اسلامی‌مان و جلوگیری از کاهش بیش از حد قدرت خرید آنها افزون‌تر از گذشته تلاش کنند.

با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری، حمایت از دولت محترم برای فایق آمدن بر چالش‌های اقتصادی کشور لازم و ضروری است.

امیدواریم دولت محترم نیز این حمایت را قدر دانسته و با یادآوری عهد خود با مردم به اعتماد روزافزون مردم و مردم به چارچوب نظام اجرایی کشور را فراهم آورد.

آگاه هستیم که امروز در شرایط اقتصادی با تحریم‌ها و توطئه‌های پیچیده دشمنان این مرز و بوم و تشکیل اتاق جنگ اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران ما مواجه هستیم اما برخی ناکارآمدی‌های بخش اقتصادی دولت در این زمینه تأثیر جدی داشته است. ضرورت دارد دولت برنامه‌ریزی دقیق اقتصادی متناسب با شرایط موجود داشته باشد.

به نظر اینجانبان عملکرد نامناسب مدیران ارشد اقتصادی کشور در طی سال‌های اخیر موجب بی‌اعتمادی روزافزون مردم نسبت به تصمیمات و سیاست‌های ابلاغی و اجرایی در بخش اقتصادی کشور گردیده است و این امر بازنگری در مجموعه تیم اقتصادی دولت را ضرورتی دو چندان و اجتناب‌ناپذیر می‌نماید.

اگرچه مجلس شورای اسلامی در راستای وظایف و اختیارات و با استفاده از ابزارهای قانونی پیش‌بینی شده می‌تواند نسبت به اصلاح این مهم اقدام نماید ولی از جنابعالی به عنوان منتخب مردم و رئیس دولت که مسئولیت اداره اجرایی کشور را برعهده دارید انتظار داریم تصمیم نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به این مهم یعنی تغییر در مجموعه مدیریتی تیم اقتصادی با رویکرد چابکی و درک حساسیت‌های کنونی با هدف هماهنگی و کارآمدی هر چه بیشتر تیم اقتصادی اقدام عاجل به عمل آورید.



نام:
ایمیل:
* نظر: