اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۹۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۰۴ تير ۱۳۹۷ - 25 June 2018
بازدید وزیر اطلاعات از سایت هسته‌ای فردو؛
وزیر اطلاعات در بازدید از مرکز غنی سازی شهید علی‌محمدی «فردو» گفت: تجهیزات برای شروع غنی سازی ۲۰ درصدی اورانیوم آماده است.

آغاز غنی سازی ۲۰ درصدی درصورت تعلل اروپایی‌ها

به گزارش عصرپرس به نقل ازصداوسیما، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی در بازدید از مرکز غنی سازی شهید علی‌محمدی «فردو» در جمع خبرنگاران افزود: غربی‌ها بدانند در صورت تعلل، ایران غنی سازی را آغاز می‌کند.

وي گفت: با تلاش متخصصان داخلی اقدامات خوبی در سایت فردو انجام شده است.

وزیر اطلاعات افزود: در مذاکرات با طرف‌های خارجی به صراحت اعلام شده است که امروز در ایران برجام به یک مو بند است.

حجت الاسلام و المسلمین علوی گفت: پیش از این هم در این مرکز با حاصل تلاش دانشمندان هسته‌ای از نزدیک آشنا شده ام.

وی افزود: انگیزه دانشمندان شاغل در این تاسیسات بسیار بالا و از روحیه خوبی برخوردار هستند و یک نگاه امیدوارانه به آینده وجود دارد که روحیه حاکم بر آن‌ها نشان می‌دهد که اراده ایرانی هرگز تحت تاثیر ناامیدی‌های دشمن قرار نمی‌گیرد.

وزیر اطلاعات گفت: امروز ما در شرایطی هستیم که در جریان توافق هسته‌ای یکی از طرف‌های توافق استکبار جهانی آمریکاست که بدعهدی خود را نشان داده است و اعتبار خود را در دنیا از بین برده است و همه امروز این بد عهدی را در دنیا مشاهده کرده اند.

علوی افزود: فرزندان ایران اسلامی عملا نشان داده اند که خروج یک عضو و یا سایر اعضا از برجام تاثیری در برجام ندارد و ما آماده هستیم همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند که بایستی قدرت غنی سازی ایران در چارچوب برجام به ۱۹۰ هزار سوء برسد همه آن‌ها آماده است و همه آماده انجام اقدامات هستند.

وی گفت: امروز هم با انجام مذاکرات با طرف‌های خارجی به صراحت اعلام شده است که امروز در ایران برجام به یک مو بند است و در صورتی که طرف‌های خارجی بخواهند بدعهدی خود را مانند آمریکا نشان دهند ایران با یک زمان بسیار کوتاه نه تنها قدرت بازگشت به زمان گذشته را دارد بلکه با دستاورد‌های ارزشمندی که در این مدت دانشمندان ما بر اساس تحقیقات توسعه به دست آورده اند می‌توانند فرسنگ‌ها از وضعیت قبل از برجام پیش بیفتند و صنعت هسته‌ای کشور را به یک نقطه حساس و خوب برساند و به پیشرفت‌های بسیار تعیین کننده‌ای نائل شود.

وزیر اطلاعات افزود: کسانی که بدعهدی در توافق هسته‌ای کردند به زودی خواهند دانست که این بد عهدی بیش از آنکه به زیان ایران بخواهد تمام شود به زیان آن‌ها تمام می‌شود و بار دیگر این باور را به ایران فهماند که باید به اراده خود حرکت کند و بیگانگان هرگز قدمی برای ایران اسلامی بر نمی‌دارند.

کسانی که بدعهدی در توافق هسته‌ای کردند به زودی خواهند دانست که این بد عهدی بیش از آنکه به زیان ایران بخواهد تمام شود به زیان آن‌ها تمام می‌شود

علوی گفت: دشمن همیشه در مقام تهدید بر می‌اید و اگر قرار باشد که ما به خاطر تهدید‌ها حرکت خود را متوقف کنیم اصلا نباید حرکت کنیم ما همواره نشان داده ایم که تهدید‌های دشمن برای ما چیزی نیست و به راحتی از تهدید‌های دشمن عبور می‌کنیم به فرض اگر دشواری‌هایی ایجاد کنند ملت ما در فراز‌های مختلف همچون دفاع مقدس و مراحل بعدی نشان داده است که این دشواری‌ها اراده ما متوقف نخواهد کرد.

تأسیسات هسته‌ای فردو با نام رسمی مرکز هسته‌ای شهید علی‌محمدی به منظور غنی‌سازی اورانیوم در ۲۵ کیلومتر مسیر قم به تهران ساخته شده‌ است.

وزیر اطلاعات همچنین در ادامه سفر به استان‌های قم و اصفهان، از تاسیسات هسته‌ای نطنز با نام شهید مصطفی احمدی‌روشن در استان اصفهان نیز بازدید خواهد کرد.

در این مرکز میزان غنای اورانیوم ۲۳۵ (۰.۷ درصد) به غنای زیر سه و نیم تا ۵ درصد می‌رسد.


نام:
ایمیل:
* نظر: