اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۹۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۹ - ۰۳ تير ۱۳۹۷ - 24 June 2018
رئیس پلیس راهور ناجا اعلام کرد:
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی اعلام کرد که در آغوش گرفتن حیوانات در خودروها و حمل آن در خودرو در صورت رویت پلیس با اعمال قانون روبرو خواهد شد.

برخورد با حمل حیوان در خودروها

به گزارش عصرپرس، سردار تقی مهری در حاشیه اولین نشست تخصصی روسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: سه عامل اصلی "خودرو، جاده و راننده" نقش مهمی در شکل گیری تصادفات دارند.

وی درباره وضعیت نقاط حادثه خیز در کشور، عنوان کرد: بر طبق آمار، تاکنون 3 هزار و 400 نقطه حادثه خیز یا پرحادثه درکشور شناسایی شده که از این تعداد 2 هزار نقطه حادثه خیز در درون و در جاده های شهری وجود دارد؛ بنا بر قانون می بایست تا پایان برنامه چهارم توسعه، نقاط حادثه خیز رفع مشکل می شدند اما بنا به دلایل مختلف چون کمبود اعتبار این مهم تحقق نیافته است.

رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: 73 درصد از تصادفات و جان باختگان در جاده های برون شهری رخ داده است.

وی گفت: 20 درصد از تصادفات و نیز میزان جان باختگان نوروز 97 در همین نقاط حادثه خیز یا پرحادثه رخ داده است.

سردار مهری درباره رویکرد پلیس راهور در خصوص کاهش سرعت در آزادراه ها، عنوان کرد: به صورت کلی نمی توانیم سرعت را کاهش دهیم و باید بگویم پلیس موافق این امر نیست اما در برخی استان ها، محور و یا حاشیه و نزدیک شهرها، پلیس در این مورد نظر موافق دارد چرا که سرعت عامل بسیاری از تصادفات است.

موتورسیکلت‌های کاربراتوری شماره گذاری نمی‌شوند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا درباره وضعیت شماره گذاری موتورهای "کاربراتوری"، گفت: موتورهای کاربراتوی شماره‌گذاری نمی‌شود؛ در حال حاضر موتورسیکلت‌های انژکتوری شمار‌ه‌گذاری می‌شود.

سردارمهری درباره اینکه بیشترین تصادفات مربوط به کدام استان ها بوده است؟، پاسخ داد: بیشترین تصادفات در شهریورماه سال گذشته و در استان هایی نظیر سمنان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی رخ داده و همچنین 45 درصد تصادفات بر اثر واژگونی خودرو به وقوع پیوسته است.

وی بیان کرد: بیش از 80 درصد از تصادفات در معابر شهری مربوط به فوت عابران پیاده و موتور سواران است برهمین اساس همه مسئولان مربوطه بایستی در خصوص ایجاد زیرگذر و پل مکانیزه و نیز تعیین بخشی برای تردد موتورسواران اهتمام کنند

سردار مهری درباره حمل سگ در خودرو، گفت: با رانندگانی که هنگام رانندگی، سگ در آغوش دارند و یا حمل می کنند و یا با مصرف موادمخدر و الکل مبادرت به رانندگی می کنند، برخورد لازم صورت خواهد گرفت؛ پلیس قاطعانه و بدون اغماض با هنجارشکنان به خصوص آنهایی که تخلفات حادثه‌ساز داشته باشند‌ برخورد می‌کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در پایان و در توصیه به مسافران گفت: از هموطنان می خواهم برای سفرهای تابستانی خود حتما از خودرو بازدید فنی داشته باشند و نکات ایمنی را رعایت کنند.


نام:
ایمیل:
* نظر: