اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۹۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۶ - ۰۳ تير ۱۳۹۷ - 24 June 2018
وزير كشور:
وزیر کشور گفت: در مورد حادثه ایرانشهر آماری که اعلام کردند واقعی نبود و آنچه که به صورت رسمی به ما تا این لحظه گزارش شده و شکایت کرده‌اند، 4 مورد بوده است.

آمار اعلام شده درباره حادثه ایرانشهر واقعی نبود

به گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور امروز یکشنبه ۳ تیرماه در حاشیه جلسه شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آخرین وضعیت اقدامات مربوط به حادثه ایرانشهر چیست؟  اظهار داشت: درباره آن موضوع رقم و عددی که اعلام کردند درست نبود آنچه که در گزارش رسمی به ما اعلام شده این است که چهار مورد در این خصوص شکایت کرده اند البته در بازجویی از افرادی که بازداشت شده اند آنها ادعا کرده اند که موارد دیگری هم بوده اما تاکنون آن موارد اثبات نشده است.

رحمانى فضلى تصریح کرد: اکنون قوه قضاییه مسئول کار است و باید این کار را دقیق و سريع و جدی پیگیری کنند تا انشالله بتوانیم با اقدامات سریع بازدارندگی ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برخی اتفاقات در جامعه رخ می‌دهد که اگر قوه قضاییه با سرعت وارد عمل شود و بتوانیم قدرتمند و عادلانه و منصفانه برخورد جدی داشته باشیم قطعاً بازدارندگی ایجاد خواهد شد اما اگر این موضوع شش ماه یا یک سال طول بکشد و بعد حکم آن صادر شود قدرت بازدارندگی خود را از دست خواهد داد در ضمن برخی از این موارد هم مدعی و طلبکار هم میشوند که انشاءا... بتوانیم و امیدواریم دستگاه‌های امنیتی و انتظامی و قضایی که مسئول پیگیری این نوع امور هستند با دقت و سرعت و جدیت اول پیشگیری کنند و سپس اگر اتفاقی افتاد با سرعت برخورد کنند که بتوانیم در جامعه امنیت بیشتری حاكم شود.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که چه تمهیداتی برای نمایش بازی فوتبال در مراکز عمومی اندیشیده شده است اظهار داشت: به شوراهای تامین استان‌ها اعلام کردیم تمام ملاحظات لازم امنیتی و اجتماعی و اخلاقی و خدماتی را در نظر بگیرند.

وی در ادامه افزود: در مراسم چند روز پیش که انجام گرفت تمام کسانی که به آنجا مراجعه کرده بودند با کمبود خدمات مواجه شدند که موجب ناراحتی بود که اعلام کردیم تمام استانداری‌ها و فرمانداری‌ها جلساتی را تشکیل دهند و دستگاه‌های مختلف را دعوت کرده و ملاحظات را رعایت کنند زیرا هدف ما این است که این امر بسیار مهم که فرزندان یک ملت در سطح بین المللی دارند بازی خوبی را ارائه می‌کنند و جزو آرزوهای جوانان این مرز و بوم است که ورزش کشور به این جایگاه برسد انشاءا... نتایج آن موفقیت آمیز باشد اما اصل موضوع این است که این مسابقه برای همه مهم است و تلاش می‌کنیم در شرایط آرام و مناسبی امکانات ایجاد شود تا استفاده کنند.


نام:
ایمیل:
* نظر: