اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۹۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۹ - ۰۳ تير ۱۳۹۷ - 24 June 2018
استاندار تهران خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی:
استاندار تهران از ایجاد ۱۳۲هزار فرصت در استان تهران در سال جدید خبر داد و‌خواستار توسعه صنایع خرد وکوچک شد.

درسال ۹۷باید ۱۳۲هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شود

به گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، محمدحسین مقیمی که در پنجمین کارگروه تخصصی اشتغال استان از تعهد استان تهران برای ایجاد ۱۳۲هزار فرصت شغلی جدید درسال ۹۷خبر داد و گفت: این تعهد در حالی برای استان در نظر گرفته شده است که تهران درحدود ۵۰درصد اقتصاد کشور را داراست و برای انجام تعهد قانونی خود در مقایسه با استان های دیگر منطقا نمی بایست مشکلی داشته باشیم.

مقیمی تمرکز ۵۰درصدی اقتصاد کشور در استان تهران را یکی از عوامل تسریع تحقق ایجاد ۱۳۲هزار فرصت شغلی در تهران ذکر کرد و یادآورشد:این حجم از تمرکز فعالیت های اقتصادی در استان به این مفهوم است که ۱۳درصد اشتغال کشور باید در این استان محقق شود و مدیران با تلاش مضاعف می توانند این تعهد را عملیاتی کنند.

وی با اشاره به آغاز دور دوم سفرهای شهرستانی خود وبررسی مشکلات واحدهای صنعتی در استان خواستار توجه مدیران به توسعه ‌گسترش صنایع خرد وکوچک در استان شدو ادامه داد:صنایع خرد ومتوسط به واسطه اینکه تسهیلات کمتر ‌اشتغال بیش‌تری در مقایسه با صنایع بزرگ ایجاد می کنند باید مورد توجه قرارگیرند.

رئیس شورای اشتغال استان تهران ادامه داد:امروزه در کشورهای مختلف جهان سیاست‌های معطوف به توسعه صادرات صنایع و کسب‌وکارهای کوچک به سیاست‌های مهم و محوری تبدیل شده است و پیشرفت صادرات صنایع کوچک نقش قابل توجهی در توسعه اقتصادی بازی می‌کند.

مقیمی نقش صنایع کوچک در فرایند صنعتی ‌شدن و توسعه را قابل توجه دانست وادامه داد:این  صنایع در اشتغال‌زایی، کارآفرینی و رشد صادرات غیرنفتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند.

مقیمی در ادامه بانک های «توسعه تعاون»و«کشاورزی»را بعنوان بانک های پیشرو در پرداخت تسهیلات روستایی ‌و عشایری معرفی کرد وادامه داد:بانک های توسعه تعاون وکشاورزی به ترتیب با پرداخت ۲۷و۵۱میلیارد تومان به طرح های اشتغال روستایی وعشایری عملکرد بهتری نسبت به سایربانک های استان داشته اند.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: