اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۹۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۹ - ۰۳ تير ۱۳۹۷ - 24 June 2018
جهانگیری در صحن علنی مجلس:
معاون اول رییس‌جمهور با بیان اینکه ،آمریکا به ظن خود جنگ اقتصادی جدی علیه کشور ما شروع کرده است، گفت: در چنین شرایطی لازم است همه مسئولان، نخبگان و جریان‌های سیاسی با یکدیگر متحد باشند تا بتوانیم با اقتدار و سربلندی از این توطئه بزرگ عبور کنیم.

آمریکا به ظن خود جنگ اقتصادی جدید علیه ایران را آغاز کرده

به گزارش عصرپرس از خانه ملت، اسحاق جهانگیری در نشست علنی امروز (یکشنبه، 3 تیر) مجلس شورای اسلامی در رسیدگی به گزارش کمیسیون مشترک در مورد رد لایحه یک فوریتی اصلاح بخشی از ساختار دولت اظهار داشت: علت حضور من در جلسه مجلس در دفاع از لایحه‌ای است که دولت تقدیم مجلس کرده و تأکید بر این نکته است که این تفکیک به جهات مختلف در وضع فعلی یکی از ضرورت‌های قطعی و حیاتی کشور است.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه متأسفانه تاکنون در خصوص شرایط جدیدی که پیش روی کشور است با مجلس، دولت و مردم گفتگوی شفاف و روشنی نداشته‌ایم و به همین دلیل شرایط موجود برای بسیاری از مسئولان به عنوان شرایط ویژه ترسیم نشده است، گفت: امریکا به ظن خود یک جنگ اقتصادی جدید علیه کشور ما شروع کرده است، تصور آنها از جنگی که شروع‌ کرده‌اند این است که می‌توانند اقتصاد کشور را زمینگیر کنند و به تفسیر رئیس جمهور امریکا ایران پای میز مذاکره می‌آید.

وی با اشاره به اینکه در مقطع فعلی همه مسئولان کشور، نخبگان و جریانات سیاسی باید در مقابل توطئه بزرگی که شروع شده است متحد باشند و برنامه‌ریزی کنند، ادامه داد: برای اینکه با افتخار و سربلندی از این دوره عبور کنیم نیازمند ساز و کارهای اقتصادی هستیم.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه دو وزارتخانه ای که امروز مورد بحث هستند، در مقطع فعلی کشور اهمیت بالایی دارند، گفت: در دنیا و حتی در آزادترین کشورها، معمولا اختیارات تفکیک و ایجاد در سطح وزارتخانه ها جزو اختیارات رئیس جمهور است که کابینه خود را با چند وزیر معرفی کند.

جهانگیری با اشاره به اینکه کوچک سازی دولت در مبحث وزارتخانه نیست، ادامه داد: کوچک سازی دولت در بیش از چند میلیون کارمند دولت، صندوق های بازنشستگی وابسته به دولت، نهادهایی در سطح استان و شهرستان ها معنا پیدا می کند.

وی با تاکید بر اینکه وزارتخانه برای سیاستگذاری به منظور توسعه و پیشرفت برای مقابله با توطئه ها طراحی شده است، عنوان کرد: هدفگیری اصلی اقتصادی کشور در مرحله اول، بخش صنعت و بازرگانی است. این دو بخش نیازمند این هستند تا از چابکی، سرعت عمل و تصمیم گیری به موضوع برخوردار باشد. یک روز تاخیر در ایجاد وزارت بازرگانی به عنوان نهادی که هم و غم آن کنترل قیمت ها، بازار و تامین احتیاجات مردم است، مساوی با فشار آمدن به مردم است.

جهانگیری در ادامه با بیان اینکه در روزهای آینده با کارخانه‌های تعطیل شده متعددی رو به رو خواهیم شد، گفت: متأسفانه بخش‌های مختلف صنعت و تجارت و حوزه‌های راه و مسکن در وزارتخانه‌های مربوط مغفول مانده است.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه دشمن به دنبال ضربه زدن به صنعت حمل و نقل کشور است، عنوان کرد: امروز صنعت هواپیمایی، حمل و نقل دریایی و بیمه‌های حمل و نقل از طرف دشمن و به دلیل توطئه‌های آنها مورد آسیب قرار گرفته است.

وی افزود: از طرف دیگر بخش مسکن یکی از مهم ترین حوزه‌های وزارت راه و شهرسازی است که می‌تواند در اشتغالزایی کمک بسزایی داشته باشد از این رو این حوزه‌ها باید از هم تفکیک شوند.

همچنین با بیان اینکه دولت باید کشور را برای مقابله با تحریم‌ها فرماندهی کند، اظهار داشت: برای عبور از وضع فعلی نیازمند رأی مجلس برای تفکیک وزارتخانه‌ها هستیم و اگر دولت اختیار کافی برای مدیریت بخش‌های مسکن و حمل و نقل، صنعت و تجارت به صورت جداگانه نداشته باشد این حوزه‌ها قابل کنترل و هدایت نیستند.


نام:
ایمیل:
* نظر: