اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۹۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۶ - ۰۲ تير ۱۳۹۷ - 23 June 2018
رییس اتاق اصناف ایران در آستانه روز ملی صنعت و معدن مطرح کرد:
رییس اتاق اصناف ایران با اشاره به اینکه روز ملی صنعت و معدن فرصت مناسبی برای توجه بیشتر به اصناف است، گفت: روز صنعت و معدن نباید در یک روز خلاصه شود بلکه هر روز سال باید روز صنعت ومعدن باشد و مسؤولان با توجه به این مهم در رفع موانع و مشکلات این بخش، تلاش کنند.

روز صنعت و معدن عامل ارتقای تعامل دولت و اصنافبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از شاتا،علی فاضلی رییس اتاق اصناف ایران با اشاره به اینکه روز صنعت و معدن از اهمیت بالایی برخوردار است به نقش بنگاه‌های کوچک پرداخت و افزود: بررسی دلایل توسعه یافتگی درکشورهای پیشرفته نشان می‌دهد که نقش بنگاه های کوچک و متوسط و برقراری زنجیره ارتباطی با صنایع بزرگ درپیشرفت و صنعتی شدن این کشورها و تحقق این مسأله بسیارمهم بوده است ضمن اینکه توجه جدی به بخش خصوصی و مردمی کردن اقتصاد را نباید نادیده گرفت.

وی در ادامه اضافه کرد: در ایران نیز انتظار می رود بنگاه‌های تولیدی و صنعتی به گونه‌ای عمل کنند که زنجیره ارتباطی کوچک و متوسط با واحدهای صنعتی بزرگ به شکل مطلوب برقرار شود تا به تدریج شاهد رشد تولید و توسعه اقتصادی در کشور باشیم.

فاضلی در خصوص نقش اصناف در توسعه اقتصادی کشور نیز بیان کرد: از آنجا که خانواده بزرگ اصناف کشور با 3 میلیون واحد صنفی و نزدیک به 600هزار واحد تولیدی به عنوان مجموعه ای بزرگ از بخش خصوصی محسوب می شود، توجه به ظرفیت های آن در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و حمایت از کالای ایرانی از اهمیت بالایی برخوردار است.

روز صنعت و معدن و توجه به اصناف

فاضلی ادامه داد: از سوی دیگر اصناف بخش قابل توجهی از بازار صنایع مختلف را مدیریت می کنند و در واقع اصناف حلقه رابط میان صنایع مختلف و بازار هستند و به همین دلایل توجه به این حوزه می تواند کمک بزرگی به بخش صنعت کشور داشته باشد.

وی گفت: یکی از راه های توجه به این بخش در همین مناسبت ها، همایش ها و گرامیداشت ها بخصوص گرامیداشت روز صنعت و معدن است که می تواند باعث توجه هر چه بیشتر به اصناف به عنوان پیشانی بخش خصوصی کشور شود.

روز صنعت و معدن عامل ارتقای تعامل دولت و اصناف

رییس اتاق اصناف ایران در خصوص نتایج گرامیداشت روز صنعت ومعدن، بیان کرد: در چهار سال گذشته تلاش فراوانی برای نزدیکی دولت و اصناف انجام شده که باعث شد نقاط افتراق را به تعامل تبدیل تبدیل کنیم و مراسم گرامیداشت روز صنعت و معدن می تواند با پرداختن به نقش اصناف، باعث گسترش و ارتقای تعامل میان اصناف و دولت شود.

نگاه اصناف به روز صنعت و معدن

وی در خصوص نگاه اصناف به روز صنعت و معدن نیز گفت:نگاه اصناف به چنین روزهایی مانند گرامیداشت صنعت و معدن، نگاهی مثبت است و تلاش می شود از این فرصت برای رساندن صدای اصناف به گوش مسؤولان کشور نهایت استفاده را کرد.

فاضلی اضافه کرد: برنامه ریزی های انجام شده در اتاق اصناف ایران در سال های اخیر باعث شده تا امروز اتاق اصناف ایران دارای برنامه سازمانی مشخص باشد و طبق برنامه حرکت کند. اتاق اصناف ایران اکنون در بسیاری از مراکز تصمیم گیر و تصیم ساز به عضویت درآمده است و نقش ویژه ای را در اختیار دارد.

شعار سال در راستای حمایت از اصناف است

علی فاضلی در خصوص رویکرد امسال گرامیداشت روز صنعت ومعدن کشور با توجه به شعار سال نیز گفت: شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است، دقیقا مساوی با حمایت از اصناف کشور به عنوان بخش اعظم تولیدکنندگان و ارایه کنندگان خدمات به مردم است. به اعتقاد من با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب برای حمایت از کالای ایرانی ، از روزهایی همچون روز صنعت و معدن باید برای توجه هر بیشتر مردم جامعه به تولید داخلی و حمایت از کالای ایرانی بیشترین استفاده را نمود.

رییس اتاق اصناف در پایان تاکید کرد: این رویکرد نباید به یک روز خلاصه شود بلکه باید مسؤولان به گونه ای برنامه ریزی کنند که این روز به عنوان آغاز توجهی هدفمند به صنعت کشور مدنظر قرار گیرد و در تمام روزهای سال با توجه ویژه به صنعت به صورت عام و اصناف به صورت خاص، تا حد امکان به رفع مشکلات و موانع این بخش و ارتقای روزافزون آن کمک کنند که این مهم نیازمند تشکیل یک کمیته یا ستاد دائمی و برنامه ریزی مناسب و مطلوب است.

فاضلی گفت: در پایان وظیه خود می‌دانم که دهم تیرماه روز صنعت و معدن را به همه صنعتگران ، کارآفرینان و صاحبان بنگاه‌های کوچک و متوسط تبریک عرض کنم و امیدوارم به زودی شاهد رفع تنگناها و مشکلات از چرخه تولید و صنعت کشور باشیم.


نام:
ایمیل:
* نظر: