اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۳ - ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - 06 November 2016
» برق
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای تهران گفت : درحال حاضر 30 درصد از شبکه توزیع استان تهران فرسوده است که تا افق 1404 برای توسعه و بهینه سازی آن نیازمند 10 هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم .

 به گزارش خبرنگار عصر پرس ، غلامرضا خوش خلق درحاشیه نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران با بیان مطلب فوق اظهارداشت : برق منطقه ای تهران سه استان تهران ، البرز و قم را با 8میلیون و 200 هزار مشترک را تحت پوشش دارد که 25 درصد از مشترکین کل کشور را شامل می شود .

خوش خلق گفت : پیک مصرف در تابستان 95 نسبت به سال گذشته 2/6 درصد رشد داشته و از نظر انرژی مصرفی نیز 5 درصد افزایش داشته ایم .

وی گفت : درصورتی که پیک مصرف روند افزایشی داشته باشد در سال 96 حدود 10 هزار مگاوات پیش بینی خواهیم کرد که در این راستا 64 پروژه با اعتباری بالغ بر 400 میلیارد تومان تا تابستان سال آینده به بهره برداری برسد .

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای تهران درادامه با اشاره به اهداف این شرکت گفت : از مهم ترین اهداف برق منطقه ای تهران تبدیل شبکه های توزیع هوایی به شبکه زمینی است .

وی گفت : تلفات برق در شبکه توزیع کشور از 15 درصد به 11 درصد رسیده و در حوزه انتقال این تلفات به 3 درصد رسیده است که در حد قابل قبولی است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای تهران با بیان اینکه این شرکت به نیابت از شرکت‌های برق منطقه کشور مناقصه احداث 312 پست فوق توزیع را برگزار و در نهایت یک شرکت برای مرحله اول برنده احداث 67 پست برق شده است، گفت: تلفات برق در حوزه انتقال برق سه درصد است.

 غلامرضا خوش‌خلق در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق در پاسخ به سوال خبرنگار فارس، مبنی براینکه آیا برنده مناقصه احداث 312 پست فوق تولید مشخص شد یا خیر؟ گفت: شرکت برق منطقه تهران به نیابت از شرکت‌های برق منطقه‌ای کشور مناقصه احداث 312 شرکت پست فوق توزیع را با 97 شرکت متقاضی برگزار کرد که پس از بررسی‌ها در نهایت به 20 شرکت رسید.

خوش‌خلق ادامه داد: در نهایت یک شرکت داخلی که بالاترین امتیاز را کسب کرده بود برنده احداث 67 پست فوق توزیع از 312 پست فوق توزیع شد که با استفاده از فاینانس در 5 مرحله با اعتبار 200 میلیون دلار در هر مرحله اقدام و با اعلام شرایط فاینانس توسط بانک مرکزی آغاز می شود.

لازم به ذکر است : شرایط مناقصه استفاده بیش از 51 درصد از تجهیزات داخلی در پروژه است .

مدیرعامل شرکت برق منطقه تهران در خصوص تلفات برق در شبکه سراسری گفت: ایران دارای 800 هزار کیلومتر شبکه برق است و نباید به عنوان مثال میزان تلفات برق ایران با کشور کره جنوبی مقایسه شود.

خوش‌خلق تاکید کرد: 50 درصد مصرف برق در کره جنوبی مصارف صنعتی است که پیوسته و همیشگی هستند نقش موثری در پایداری شبکه دارند پس قاعدتا میزان تلفات برق این کشور پایین‌تر از میزان تلفات برق در ایران است.

وی افزود: تلفات برق دو قسمت است که یک قسمت آن فنی است و دیگری غیرفنی است بنابراین تلفات فنی به کل شبکه و تجهیزات و تلفات غیر فنی به عوامل بیرونی که برق‌های غیرمجاز شامل آن می‌شود بازمی‌گردد.

خوش‌خلق اضافه کرد: تلفات برق در شبکه توزیع کشور از 15 درصد به 11 درصد رسیده و در حوزه انتقال این تلفات به 3 درصد رسیده است که در حد قابل قبولی است.

نام:
ایمیل:
* نظر: