اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۹۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - 20 June 2018
آخوندی:
وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينكه خروج آمريكا از برجام می‌تواند در سطح جهان تلاطم ایجاد کند و این اقدام نمی‌تواند مورد چشم‌پوشی قرار بگیرد، تصريح كرد: با وجود تمام فشارها، كشورها مي‌توانند به رفتار ایران اعتماد داشته باشند و در مقابل نیز برای ما داشتن رفتار متعهدانه بسیار مهم است.

برجام صلح بین‌المللی را تضمین می‌کند

به گزارش عصرپرس از پايگاه اطلاع رسانی دولت، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی، تجهیزات، خدمات و صنایع وابسته که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است، اظهار کرد: امروز این نمایشگاه در شرایط جدید سیاسی و اقتصادی ایران برگزار می‌شود، اتفاقی که در عالم سیاست رخ داد و آمریکا از توافق برجام خارج شد تا مانع‌تراشی برای سایر کشورها ایران را دچار مشکل کند.

وی افزود: در هر صورت خارج شدن کشور قدرتمندی مانند آمریکا از توافق برجام قطعاً می‌تواند در سطح جهان تلاطم ایجاد کند و این اقدام نمی‌تواند مورد چشم‌پوشی قرار بگیرد.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: نکته مهم تعهد سایر اعضای برجام است که در وهله اول صلح بین‌المللی را تضمین می‌کند و در مرحله دوم سهولت اقتصاد بین ایران و سایر کشورها را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه سیاست ایران از روز اول واضح و روشن بود گفت: ما کشوری هستیم که بر اساس قانون اسلام و قانون اساسی به تعهدات خود پایبندیم و تا زمان تعهد سایر اعضا به توافق برجام به آن پایبند خواهیم بود.

آخوندی خاطرنشان کرد: نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی نشانی است که کشورهای جهان علی‌رغم تمام فشارها نشان داده‌اند که می‌توانند به رفتار ایران اعتماد داشته باشند و در مقابل نیز برای ما داشتن رفتار متعهدانه بسیار مهم است.

وی افزود: امروز از ۱۸ کشور جهان در قالب ۹۰ شرکت خارجی، در نمایشگاه شرکت کرده و محصولات خود را عرضه می‌کنند که این بیانگر درک درست کشورها از نقش ایران در صلح منطقه است.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: ما می‌توانیم همچنان با دنیا با زبان مثبت و از موضع تعهد طرفین و حفظ یک توافق که ضامن صلح منطقه و جهان است، صحبت کنیم.

وی خطاب به فعالان سیاسی کشور با توجه به موقعیت حساس کنونی تأکید کرد: ازآنجایی‌که اداره امور کشور بسیار حساس است اما برخی از نظرات بدون در نظر گرفتن شرایط بیان می‌شود که برای مردم ایران هزینه خواهد داشت.

آخوندی ابراز کرد: انتظار می‌رود فعالان سیاسی در بیان اظهارات خود دقت لازم را داشته باشند زیرا رئیس‌جمهور و دولت که در صف اول مقابله با گستاخی آمریکا قرار دارند، نیاز به انسجام داخلی و درک عمیق از شرایط کنونی دارند.

این عضو کابینه دولت دوازدهم با بیان اینکه برخی اظهارات تند می‌تواند بر انتظارات مردم و اقدامات دولت تأثیر منفی داشته باشد، گفت: بیش از هر موقع دیگر انتظار یک صدای واحد از تمامی نهادها، دستگاه‌ها و اقشار مختلف مردم و جناح‌های سیاسی را داریم.

وی در ادامه تاکید کرد: اگرچه اعتقاد داریم باید گفتگوی تضارب افکار باز باشد، اما باید از ستیز داخلی جلوگیری شود زیرا به نفع دشمن خارجی است.

آخوندی گفت: زمان یکپارچگی در برابر یک قدرت متمرد خارجی است که خوشبختانه از سوی تمام کشورها شناخته شده است.


نام:
ایمیل:
* نظر: