اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۹۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۹ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - 20 June 2018
معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر خبر داد:
معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر از راه‌اندازی سامانه ثبت و نظارت لحظه‌ای بر قراردادهای مشارکت شرکت‌ها و صنایع بزرگ در کاهش پیک خبر داد.

راه‌اندازی سامانه ثبت و نظارت لحظه‌ای بر قراردادهای مشارکت در کاهش پیکبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون، محمودرضا حقی‌فام معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با اشاره به اقدام‌های موفق سال گذشته در خصوص مدیریت مصرف و کنترل بار بیان داشت: برای سال‌جاری نیز همان وضعیت و اقدام‌های سال گذشته را ملاک قرار دادیم و به این نتیجه رسیدیم که باید حداقل 6 هزار مگاوات مدیریت مصرف داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه مدیریت پیک شامل دو قسمت می شود، ادامه داد: یک بخش از مدیریت پیک در بخش توزیع است که مسئولیت آن بر عهده توانیر است و بخش دیگر که شامل چند مصرف کننده بسیار عمده اعم از فولاد خوزستان، فولاد اصفهان و..هستند که تحت نظر مدیریت شبکه برق ایران کنترل می شوند و با این مدیریت عملاً به اشباع مدیریت مصرف نزدیک شده‌ایم.

معاون هماهنگی توزیع توانیر با اعلام این خبر که امروز تمام قراردادها در حوزه برق با شرکت‌ها و صنایع بزرگ از طریق سامانه‌ای ثبت و نظارت می‌شود، عنوان داشت: بر تمامی قراردادهای مشارکت در پیک نظارت خاصی صورت می پذیرد و این اطلاعات بدون هیچ وقفه به مدیریت شبکه برق ایران ارسال می شود که با این وضعیت درشبکه انجام و تخطی از میزان مصرف تعیین شده مورد کنترل قرار می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: تمام کنتورهای این قیبل از مشترکین به سامانه وصل است و دیگر نیازی به اعلام نظر کارشناس نیست و خود سامانه خروجی کار و مصرف را ثبت و اعلام می کند. در این طرح،  کنتورهای هوشمند هر 15 دقیقه اطلاعات را می‌فرستد و به‌صورت آنلاین این اطلاعات قابل مشاهده است.

 

 


نام:
ایمیل:
* نظر: