اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۹۲۲۲
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۰ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - 20 June 2018
در پی موفقیت دستگاه اطلاعاتی ایران در برابر رژیم صهیونیستی؛
دستاورد دستگاه اطلاعاتی ایران در استفاده از وزیر سابق صهیونیست برای کسب اطلاعات ؛ بازتاب های گسترده ای در رسانه های جهان و منطقه داشته است .

بازتاب بازداشت وزیرسابق صهیونیست به اتهام جاسوسی برای ایران

به گزارش عصرپرس؛ رسانه ها و مسئولان رژیم صهیونیستی در واکنش به اتهام جاسوسی گونن سِگِوْ وزیر پیشین نیرو و زیرساخت های این رژیم به نفع ایران، کاملا شوکه و سرگشته شده اند.

 

وزیر اسرائیلی اطلاعاتی از مراکز امنیتی در اختیار ایرانیها قرار داده است

یکی از شبکه های تلویزیونی اسرائیل در برنامه ای در این باره اعلام کرد گونن سِگِوْ وزیر پیشین نیرو و زیرساخت های اسرائیل به جاسوسی به نفع ایران متهم شده است. این وزیر پیشین اسرائیلی که آگاهانه برای ایرانیها کار می کرد، در جلسه دادگاه نشست. او اطلاعاتی از مراکز امنیتی در اسرائیل در اختیار ایرانیها قرار داده است. این اتهامی است که در باور نمی گنجد. در دوره دولت اسحاق رابین وزیر بود و از آن زمان در قاچاق مواد مخدر دست داشت و روانه زندان شد و پس از آن اسرائیل را ترک کرد. دستگاه امنیتی شاباک او را ماه گذشته بازداشت کرد.

این شبکه در ادامه با تحلیلگران خود در این باره مصاحبه کرد.

الاخبار: دستاورد اطلاعاتی بی سابقه ایران، رژیم صهیونیستی را دچار شوک کرده است

روزنامه لبنانی الاخبار نوشت: شادمانی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل از نمایش و شو هسته ای شکست خورده اش که اوایل ماه مه گذشته اجرا و اعلام کرد موساد موفق شده است آرشیو هسته ای ایران را برباید ؛ دیری نپائید. اگرچه بسیاری از طرف های بین المللی اعتراف کرده اند که در این نمایش هیچ مطلب تازه و تعیین کننده ای علیه برنامه هسته ای ایران وجود نداشت. هنوز نتانیاهو نتوانسته است از این نمایش رسانه ای و سیاسی در چارچوب منافع سیاسی خود در تقابل با ایران بهره ای ببرد و این درحالیست که افشای یک دستاورد بی سابقه اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران علیه اسرائیل از طریق به خدمت گرفتن گونن سیگِو، وزیر انرژی و امور زیربنائی سابق، این رژیم را به لرزه در آورد.

برخلاف نمایشی که نتانیاهو به راه انداخت، این خبر را تهران اعلام نکرده است که بتوان درباره آن تردید کرد. در واقع شاباک اجازه داده است خبر دستگیری این وزیر سابق که اطلاعات متعددی به ایران داده است و محور مقاومت از آن علیه رژیم اسرائیل استفاده کرده، منتشر شود.

بر اساس گزارش این روزنامه حجم پوشش رسانه ای این خبر در تل آویو بیانگر حجم شوک وارده به کل اسرائیل و خصوصاً نهادهای سیاسی و امنیتی این رژیم است. نگرانی های مسئولان امنیتی تل آویو به این علت است که این عضو کابینه اسرائیل و کنست، اطلاعات امنیتی و سیاسی بسیاری در اختیار داشته است. 

خبر دستگیری این وزیر سابق در صدر اخبار رسانه های اسرائیلی قرار گرفته و به موضوع تحلیل کارشناسان و متخصصان تبدیل شده است. این افراد از موفقیت ایران در به خدمت گرفتن این فرد در این سطح بالای سیاسی ابراز نگرانی می کنند زیرا چنین سمتی در این سطح، امکان دستیابی به بسیاری از اطلاعات تاسیسات اقتصادی و سیاسی و نظامی و تاسیسات سرّی فراهم می سازد. اکنون اسرائیل قطعاً متوجه شده است که ایران اطلاعات مهمی درخصوص تاسیسات تحت مدیریت این وزیر سابق در حوزه انرژی و امور زیربنائی در اختیار دارد.

شبکه 10 تلویزیون اسرائیل در توصیف این دستاورد ایران گفته است: این مسئله یکی از حساس ترین مسائل جاسوسی در تاریخ اسرائیل است. کانال 12 تلویزیون اسرائیل نیز گفته است: از نظر سطح اطلاعات و روابط این یکی از حساس ترین مسائل جاسوسی در اسرائیل است. به ویژه به این علت که مسئله مربوط به یکی از وزرای سابق در دولت های اسحاق رابین و شیمون پرز در دهه 90 گذشته است. او در جلساتی در دولت مشارکت داشته که طی آن اطلاعات سرّی بسیاری مبادله می شده است.

یوسی میلمن کارشناس امور امنیتی روزنامه معاریو در این خصوص نوشته است: مسئله سگو از مسئله مردخای وانونو کگه اسرار هسته ای اسرائیل را فاش ساخت و در دهه 80 دستگیر شد خطرناکتر است. زیرا وانونو اطلاعاتی را در اختیار رسانه ها گذاشت درحالیکه سگو با کشور ی که حتی موجودیت اسرائیل را به رسمیت نمی شناسد تعامل داشته است.

این اظهارات کارشناس معاریو بیانگر نگرانی درخصوص ماهیت اطلاعات امنیتی است که این وزیر اسرائیلی در اختیار اطلاعات ایران گذاشته است.

با توجه به اینکه تل آویو اعلام کرده سگو به سیستم مخابراتی رمزگذاری شده ای برای مبادله پیام با ایران مجهز بوده است، این نگرانی ها تشدید می شود. براساس گزارش های مطبوعاتی در اسرائیل، تحقیقات نشان می دهد که این وزیر دستگیر شده اطلاعات محرمانه ای درخصوص انرژی و مراکز امنیتی اسرائیل و اطلاعاتی درخصوص مسئولان امنیتی و سیاسی و غیره به تهران داده است. وی همچنین عامل ارتباط برخی اسرائیلی ها با دستگاه اطلاعاتی ایران بوده است.

می توان حدس زد میزان اطلاعاتی که ایران طی حدود شش سال به دست آورده، چه میزان بوده است. براساس تحقیقاتی که در اسرائیل صورت گرفته است این فرد در سال 2012 در نیجریه در خدمت دستگاه اطلاعاتی ایران قرار گرفته و در ماه مه گذشته دستگیر شده است.

اور هیلر کارشناس امور نظامی کانال 10 تلویزیون اسرائیل فاش ساخت براساس اعلام شاباک، ایرانی ها از سگو اطلاعاتی از داخل نهاد سیاسی و تاسیسات امنیتی اسرائیل خواسته بودند. این خواسته به محور مقاومت مربوط می شود که برای هدف قرار دادن عمق راهبردی اسرائیل مفید است.

به اعتقاد هیلر مأموران اطلاعاتی پول هنگفتی به جاسوس ها می پردازند تا بتوانند چنین اطلاعاتی از دشمن کسب کنند و اسرائیل خود نیز این کار را می کند.

الاخبار نوشت: دستگاه اطلاعاتی ایران جایزه ای بی سابقه دریافت کرده است. اسرائیل با حساسیت زیادی این موضوع را پیگیری می کند به ویژه آنکه بر اساس گزارش ها، این فرد چندین بار نیز برای دیدار با کسانی که او را به خدمت گرفته اند به ایران سفر کرده است. او بیشتر مواقع در کشورهای مختلف جهان در هتل ها و آپارتمانهایی که محل فعالیت محرمانه ایران است با آنها دیدار می کرده است....سگو با شماری از شهروندان اسرائیلی که در حوزه های امنیتی و حفاظتی و روابط خارجی اسرائیل فعالیت داشته اند ارتباط برقرار کرده بود.

 

جنبش جهاد اسلامی فلسطین: استفاده از وزیر پیشین اسرائیلی  پیروزی بزرگ است

خضر حبیب از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین در مصاحبه با خبرگزاری یونیوز با تبریک این موفقیت و پیروزی بزرگ ایران گفت آنچه دستگاه اطلاعاتی ایران انجام داده موفقیتی بزرگ ضد دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی و دستگاه تبلیغاتی دروغین آن است که همواره ادعا می کند این رژیم قابل شکست نیست.

خضر حبیب افزود دشمن صهیونیست پیش خود چنین تصور می کند که در هیچ زمینه ای قابل شکست نیست هرچند چنین ادعایی نمی تواند کسانی را که در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی ایستاده اند مقهور کند.

 

المصدر: انتقام گیری نمادین تهران در مسئله قاچاق پرونده هسته ای ایران

پایگاه اینترنتی خبری صهیونیستی المصدر نوشت برملا شدن جاسوسی وزیر سابق اسرائیلی برای ایران, انتقام گیری نمادین تهران در مسئله قاچاق پرونده هسته ای ایران به دست اسرائیل(به ادعای این پایگاه)  به شمار می آید.

المصدر افزود: دو سئوال مهم, دستگاه اطلاعاتی اسرائیل را که به مسئله گونن سگو وزیر سابق اسرائیلی پرداخته نگران کرده است؛ وزیری که معلوم شد برای ایران جاسوسی کرده بود. مسلماً سئوال نخست این است که سگو چه اطلاعات مهمی را در اختیار ایرانیان قرار داد و سئوال دوم, اینکه آیا وی موفق شد میان ایرانیان و دیگر اسرائیلی ها ارتباط برقرار کند؟

گزارش ها حاکی است ایران به برخی اطلاعات درباره اقتصاد انرژی در اسرائیل دست یافته است. چراکه سگو وزیر انرژی اسرائیل بود.

مسئله دیگر این است که ایرانیانی که این وزیر سابق را به کار گرفتند از سگو می خواستند میان آنها و دیگر مسئولان عالی‌رتبه در دستگاه امنیتی اسرائیل که در آفریقا قرارداد می بستند ارتباط برقرار کند. طبق گزارش های منتشرشده در اسرائیل چنین تلاش هایی صورت گرفته بود.


منبع: صداوسیما


نام:
ایمیل:
* نظر: