اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۹۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۶ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - 19 June 2018
وزیر صنعت، معدن و تجارت
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: توان و نیرو محرکه یکی از بزرگترین شاخص ها و مولفه های پیشرفت صنعتی کشور است و امیدواریم در سال اول ۱۰ دستگاه موتور دیزل ملی ۱۳۰۰ اسب بخار تحویل صنعت حمل و نقل کشور شود.

توان ساخت خودرو و نیرو محرکه از بزرگترین مولفه‌های پیشرفت صنعتی است

به گزارش عصرپرس به نقل از شاتا، محمد شریعتمداری در آیین رونمایی از خط تولید نخستین موتور تجاری دیزل سنگین ملی ۱۳۰۰ اسب بخار ،تصریح کرد: عمق ساخت داخل و تجاری سازی این موتور از موارد قابل توجه آن است که از زحمات مهندسان، طراحان، تکنیسین ها و اندیشمندان این ایده برای ایجاد این توان بزرگ مهندسی که با تکنولوژی بالا بومی شده است، قدردانی می کنم.

وی توان ساخت صنایع خودرو و نیرو محرکه را یکی از بزرگترین شاخص ها و مولفه های پیشرفت صنعتی کشور دانست و تصریح کرد: خرسندیم که توانستیم در این زمینه قدم های بزرگی را برداریم و امیدوارم در آینده به توانمندی های بیشتری دست یابیم.

شریعتمداری با تاکید بر اهمیت موتورهای دیزلی، یادآور شد: موتورهای دیزلی به دلیل توان و قدرت بالایی که می توانند برای فعالیت های محرکه به وجود بیاورند برای همه کشورها دارای اهمیت فوق العاده ای هستند و استفاده های گوناگونی که از این موتور در فعالیت های حمل و نقل ریلی و دریایی می شود اهمیت این صنعت را بیشتر می کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان با تشکر از وزیر راه و شهرسازی به عنوان اولین و مهمترین خریدار این موتورها پس از تجاری سازی، گفت: امروز روز اول تجاری سازی این موتورها است که امیدواریم در سال اول ۱۰ دستگاه موتور تحویل صنعت حمل و نقل کشور شود.

شایان ذکر است که خط تولید دیزل ملی ۱۳۰۰ اسب بخار شرکت دیزل سنگین ایران( دسا ) امروز سه شنبه با حضور وزرای صنعت، معدن و تجارت، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، راه و شهرسازی و معاون علمی و فناوری رییس جمهور در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران رونمایی شد.

قطعات نخستین موتور تجاری دیزل سنگین ملی ساخت داخل است که در کاربری های ریلی، نیروگاهی و دریایی مورد استفاده قرار می گیرد.

بازده حرارتی این موتور ۴۰ درصد خواهد بود و ۸۰ درصد سوخت مصرفی آن گاز طبیعی و ۲۰ درصد دیگر گازوییل ‌است.

موتور دیزل ملی ۱۳۰۰ اسب بخار، چهار زمانه و با اشتعال تراکمی است.


نام:
ایمیل:
* نظر: