اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۹۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - 17 June 2018
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در جریان این بازدید ضمن تاکید بر لزوم تکمیل 100 درصدی پروژه های عمرانی پیش از تحویل به شهروندان، از دست اندرکاران اجرایی پروژه های یادشده خواست تامین تمام خدمات و زیرساخت های موردنیاز بهره برداران از قبیل فضای سبز و روشنایی مسیر را مدنظر قرار دهند.

لزوم تکمیل 100 درصدی پروژه های عمرانی پیش از تحویل

به گزارش عصرپرس از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، در این بازدید که با حضور مدیران ارشد معاونت فنی و عمرانی و نیز جمعی از دست اندرکاران اجرایی پروژه ها انجام شد، آخرین وضعیت اجرایی پروژه های احداث پل های تقاطع غیرهمسطح بلوار ارتش با بزرگراه های امام علی(ع) و شهید صیاد شیرازی، ساماندهی جاده دسترسی به مجتمع پسماند گود آبعلی، احداث کانال کمکی سرخه حصار (حدفاصل میدان بسیج تا پل دولت آباد) و همچنین نوسازی و تغییر وضعیت عرشه جنوبی پل کریمخان مورد ارزیابی قرار گرفت.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در جریان این بازدید ضمن تاکید بر لزوم تکمیل 100 درصدی پروژه های عمرانی پیش از تحویل به شهروندان، از دست اندرکاران اجرایی پروژه های یادشده خواست تامین تمام خدمات و زیرساخت های موردنیاز بهره برداران از قبیل فضای سبز و روشنایی مسیر را مدنظر قرار دهند.

گفتنی است پل دسترسی از بزرگراه امام علی(ع) به سمت غرب بلوار ارتش به همراه مسیر راستگرد غرب به جنوب تقاطع، هسته مرکزی پروژه احداث پل های تقاطع بلوار ارتش با بزرگراه های امام علی(ع) و شهید صیاد شیرازی به شمار می آید و با بهره برداری از آنها علاوه بر تامین دسترسی ایمن و سریع شهروندان به غرب بلوار ارتش و میدان اقدسیه، امکان جمع آوری بار ترافیک شاخه شمالی محور دارآباد و هدایت آن به جنوب بزرگراه امام علی (ع) فراهم می شود.

همچنین با گشایش جاده دسترسی به مجتمع پسماند گود آبعلی علاوه بر کاهش تراکم ترافیک، تردد کامیون‌های حمل نخاله در مسیرهای آسفالت و خاکی منتهی به گود آبعلی تسهیل خواهد شد.

لازم به ذکر است کانال کمکی سرخه حصار حدفاصل میدان بسیج تا پل دولت آباد، کانالی به طول 2350 متر(به عرض 5 تا 6 متر و عمق 4 متر) در ادامه تونل کمکی کانال ابوذر است و هدف از اجرای آن، افزایش ظرفیت کانال قدیمی سرخه حصار به عنوان یکی از مهمترین مجاری عبور آب های سطحی  شهر تهران می باشد.

نوسازی عرشه جنوبی پل کریمخان نیز آخرین مرحله از پروژه مقاوم سازی و تغییر وضعیت این پل سواره رو است و با به ثمر نشستن آن پل کریمخان از یک سازه موقت و نا ایمن به یک پل دائمی و مقاوم در برابر بارهای ناشی از زمین لرزه تبدیل خواهد شد.

 

آغاز بهره برداری از مسیر غرب به شرق پل کریمخان

مسیر غرب به شرق پل کریمخان، امروز پنجشنبه بیست و چهارم خردادماه 1397 برای تردد خودروها گشوده شد.

مهندس مرتضی اسکندر مدیرعامل شرکت یادمان سازه، ضمن اعلام خبر فوق افزود: عرشه جنوبی پل کریمخان که از ساعت 7 صبح روز پنجشنبه دهم خردادماه سال جاری با هدف تغییر وضعیت و نوسازی آن بسته شده بود، متعاقب اجرای عملیات مختلف عمرانی از قبیل بتن ریزی عرشه، ایزولاسیون و روکش آسفالت، پس از 2 هفته کار شبانه روزی برای تردد خودروها گشوده شد. در واقع تلاش واحدهای اجرایی به صورت 24 ساعته و در قالب 3 شیفت کاری سبب شد تا مرحله تبدیل وضعیت عرشه جنوبی پل کریمخان طی یک برنامه زمانی 14 روزه به سرانجام برسد.

به گفته مدیرعامل شرکت یادمان سازه، طی 2 هفته گذشته فعالیت های مختلفی از قبیل تراش آسفالت و خاکبرداری پشت کوله ها، نصب صفحه های متصل کننده درزهای طولی و عرضی، برچیدن هندریل های قدیمی و نصب هندریل های استاندارد  با استحکام و ارتفاع مناسب و در نهایت نصب برش گیرهای فلزی به منظور فراهم کردن شرایط نصب میلگردهای طولی روی عرشه جنوبی پل کریمخان صورت پذیرفت و در نهایت با اجرای آخرین بخش از عملیات بتن ریزی و متعاقب گیرش نهایی بتن، امکان اجرای روکش آسفالت به جای اپوکسی روی عرشه جنوبی پل کریمخان فراهم شد.

گفتنی است نوسازی عرشه جنوبی پل کریمخان، آخرین مرحله از پروژه مقاوم سازی و تغییر وضعیت این پل سواره رو به شمار آمده و با به ثمر نشستن آن، پل کریمخان از یک سازه موقت و نا ایمن به یک پل دائمی و مقاوم در برابر بارهای ناشی از زمین لرزه تبدیل شد.


نام:
ایمیل:
* نظر: