اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۹۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - 13 June 2018
ابتکار در حاشیه نشست هیات دولت:
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: مساله حضور بانوان در ورزشگاه ها برای تماشای بازی های مختلف ورزشی همچنان در حال پیگیری است.

حضور بانوان در ورزشگاه ها همچنان در حال پیگیری است

به گزارش عصرپرس، معصومه ابتکار روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت در پاسخ به این سوال که آیا بعد از جام جهانی شاهد حضور بانوان در ورزشگاه ها هستیم، افزود: روی مساله حضور بانوان در ورزشگاه ها فعالیت هایی در حال انجام است و تحولاتی هم شاهدیم به طوری که در برخی از شهرستان ها شاهد حضور بانوان در ورزشگاه ها هستیم.

وی خاطرنشان کرد: اینکه اکنون نمایش مسابقات فوتبال در جام جهانی در استادیوم ها وجود دارد و امکان حضور بانوان برای تماشای فوتبال جام جهانی، اتفاق خوبی است ؛ چرا که خانواده ها علاقه مندند که کنار هم باشند و فکر می کنم این مشکل با تدابیری که دیده شده است و سیاست هایی که دارد پیگیری و دنبال می شود.

ابتکار ادامه داد: ولی این موضوع یکسری زیرساخت ها نیاز دارد که دولت آنها را پیگیری می کند تا این مشکل هم حل شود البته مساله حادی نیست و نبوده است، مهم این است که تیم فوتبال ما در جام جهانی حضور دارد و زنان و جوانان ما در موضوعات و رشته های مختلف مراحل قهرمانی را طی می کنند. اینکه مردم در کنار ورزشکاران باشند، مایه امید، پیشرفت و ارتقای ورزش قهرمانی ایران می شوند.

وی در پاسخ به این سوال که ایران به جام جهانی صعود کرده است، نظر شما درباره بازی های این تیم چیست؟ اظهار داشت: این صعود خیلی ارزشمند است، تیم ملی برای پنجمین بار به جام جهانی صعود کرده است و امیدوارم با روحیه بالا بازی کنند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری افزود: اینکه نقش یوزپلنگ روی پیراهن تیم ملی است برای من بسیار مهم است گرچه کار خیلی کوچکی به شمار می آید ولی بازهم عنوان حفظ محیط زیست را دارد . همچنین تصویر یوزپلنگ روی هواپیمای ورزشکاران نشان می دهد که این گونه ارزشمند ملی، ضمن معرفی، حمایت هم می شود.

وی درباره این سوال که نظر شما درباره شعار تیم ملی در جام جهانی با عنوان «۸۰ میلیون ایرانی، یک ملت و یک ضربان قلب» چیست نیز اینگونه توضیح داد و افزود: شعار خوب و زیبایی است به دلیل اینکه ما در هر شرایطی نیاز به وحدت و همدلی داریم و نیاز داریم که ارتقای سطح انسجام ملی، اعتماد عمومی، وحدت و همدلی را داشته باشیم.

وی اظهار داشت: همانطور که همه مردم، پشتیبان دولت و کشورند و در مقابل آسیب ها و تهدیدات یکپارچه برای رفع این دشواری ها تلاش می کنند، این شعار نیز بسیار مهم است چون ممکن است در شرایط سخت، برخی افراد دنبال موانع خودش باشند و حتی در این نوسانات ارزی و دلاری یک منفعتی برای خودشان کسب کنند.

ابتکارادامه داد: اکنون زمان انسجام ملی است و باید اقتصاد و روحیه مردم را تقویت کنیم که البته دولت در این زمینه ها تلاش خوبی دارد و این شعار نشان می دهد که مردم هم، پشت سر و کنار دولت هستند و لازمه آن این است که از همه ظرفیت های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی استفاده کنیم و هم اینکه اجازه ندهیم منافع فردی و خاص گروهی این انسجام را خدشه دار کند و آن اهداف و برنامه هایی که را دولت پیش می برد با یکدلی و یکسری منافع افراد خاص آسیب ببیند.

ابتکار ادامه داد: به نظر من، ورزش و فوتبال بهترین محفل برای طرح این شعار است چون مردم، یکپارچه برای منافع ملی ارزش ها و انقلاب تلاش می کنند.

وی درباره قهرمانی بانوان در رشته های مختلف ورزشی نیز گفت: خوشحالیم که در تیم فوتسال آسیا بانوان ایران مقام قهرمانی را به دست آورد این مساله خیلی مهم بود و انتظار داشتیم رسانه ها بیشتر روی این موضوع مانور بدهند چون مقام قهرمانی آسیا را کسب کرده بودند البته امیدواریم قهرمانی های بعدی هم داشته باشند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تصریح کرد: اینکه در چارچوب موازین اسلامی دختران ایرانی در رشته های مختلف مدال های جهانی و منطقه ای کسب می کنند خیلی اتفاق مهمی است و می تواند به روحیه امید و انسجام ملی کمک کند و امیدواریم که استمرار داشته باشد البته در ورزش های رزمی نیز بانوان مدال های خوبی کسب کرده اند.

ابتکار ابراز امیدواری کرد که در تمام این زمینه ها شاهد حضور فعال بانوان باشیم البته این موفقیت ها نشان دهنده این است که زنان ایرانی نقش آفرین در جامعه هستند و باید به عنوان یک سرمایه اجتماعی این واقعیت را بپذیریم که بانوان ایرانی توانمندی های بسیار خوبی را برای پیشرفت کشور دارند.


نام:
ایمیل:
* نظر: