اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۹۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۶ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - 13 June 2018
ربیعی:
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه برنامه حمایت غذایی از گروه های آسیب پذیر ادامه دارد، گفت: حدود ۸۰ درصد گروه های آسیب پذیر سبد غذایی دریافت کرده اند.

۸۰ درصد گروه های آسیب پذیر سبد غذایی دریافت کردند

به گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع رسانی دولت، علی ربیعی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت افزود: امروز در جلسه هیات دولت نرسیدیم تا در مورد تبصره ۱۴ بحث کنیم چرا که یکی از مهم‌ترین موضوعات این تبصره بحث حمایت غذایی است و بیمه زنان سرپرست خانوار و افزایش مستمری مددجویان از دیگر موضوعات این تبصره به شمار می رود.

وی اظهار داشت: امسال می‌خواهیم حدود یک میلیون نفر مددجوی جدید تحت پوشش برنامه حمایت از اقشار آسیب پذیر قرار گیرد.

ربیعی در پاسخ به سوال دیگری درباره اشتغالزایی و تعامل با دانشگاه ها گفت: کارورزی و آموزش در محیط واقعی کار یکی از اقدام های وزارت تعاون است و براین اساس افراد یک سال از قوانین تامین اجتماعی معاف هستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: به همه کارفرماها به خصوص صنوف توصیه می کنیم از این فرصت استفاده کنند.

وی تاکید کرد: این قانون تنها شامل افرادی می شود که در سامانه فنی و حرفه ای به عنوان متقاضی و یا پذیرنده کارآموز ثبت نام کرده باشند.

ربیعی اظهار داشت: تعامل با دانشگاه ها و وزارت علوم برای جذب نیرو مربوط به قانون دیگری است که طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی ستادی در مجلس تشکیل و دبیرخانه آن در وزارت کار ایجاد شده است.

وی افزود: دبیری این ستاد را به اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری پیشنهاد دادیم که اگر این ستاد شکل بگیرد، به صورت نظام مند بحث آموزش و اشتغال پیگیری می شود.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: