اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۹۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۱ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - 13 June 2018
رئیس سازمان بهزیستی کشور خبر داد:
معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در یازدهمین نشست دولت های عضو کنوانسیون رعایت حقوق معلولان، از برگزاری اجلاس منطقه ای سالمندی در تهران خبر داد و گفت: این اجلاس در هفته اول آبان و با حضور ۳۰۰ میهمان خارجی برگزار می شود.

اجلاس منطقه ای سالمندی در ایران برگزار می شود

به گزارش  عصرپرس از مرکز  روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون،کارو رفاه اجتماعی ، «انوشیروان محسنی بندپی» معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در یازدهمین نشست دولت های عضو کنوانسیون رعایت حقوق معلولان که در سازمان ملل متحد برگزار شد، از افزایش امید به زندگی در ایران خبر داد و گفت: برای خانم ها این سن به ۷۸ سال و برای آقایان به ۷۴ سال رسیده است. در شرایط کنونی ۳ ملیون و ۷۰۰ هزار نفر زن و ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر مرد سالمند هستند که ۹.۳ درصد جمعیت کشور را تشکیل میدهند.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور رصد و پیمایش شاخص های سالمندی برای برنامه ریزی اقدامات لازم در آینده  را ضروری عنوان کرد و افرود: در این اجلاس منطقه ای، مسایل مربوط به سلامت، رفاه و استفاده از تجارب سالمندی در کشورهای دیگر مطرح خواهد شد.

محسنی بندپی، در پاسخ به این سوال که حضور در مجامع بین المللی تا چه میزان در شناسایی ظرفیت های ایران موثر است، گفت: این نشست ها فرصتی است تا اقدامات بسیار خوبی که در کشور چه توسط دولت، چه توسط مجلس و چه توسط سازمان های مردم نهاد صورت می گیرد، باز گو و تجارب ما و کشورهای دیگر مبادله شود.

وی با ابراز تاسف از این که در فضای تبلیغاتی خارجی به گونه ای تصویر می شود که ایران نسبت به حقوق شهروندی تعهد ندارد، ادامه داد: همکاری های داخلی شرایطی را فراهم کرده است تا برای افرادی که محدودیت های جسمی دارند، فرصت های برابری را در توانمند سازی، اشتغال و برگشت به جامعه و همچنین استاندارد سازی محیط های تردد آنها فراهم کنیم.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اقدامات جمهوری اسلامی به جامعه نیازمند و معلول کشور اظهار کرد: پیشگیری، راه اندازی خط اورژانس اجتماعی، همسر آزاری و کودک آزاری، اشتغال، ایجاد ظرفیت برای بیش از ۷۰ هزار سازمان های مردم نهاد، استاندارد سازی خدمات و همچنین تجارب و همکاری هایی که با سازمان های بین المللی داریم، از آن جمله اقدامات است.

وی عمده همکاری های سازمان بهزیستی را با کشورهای اروپایی اعلام کرد و گفت: با سه موسسه علمی که دو موسسه از آلمان و یک موسسه از سوئد درباره موضوعات علمی و آموزشی و استفاده از تجارب آنها چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی همکاری داریم.از سال ۲۰۰۸ با تصویب مجلس شورای اسلامی به کنوانسیون رعایت حقوق معلولان پیوستیم و قانونی هم داشتیم که حقوق افراد دارای معلولیت باید رعایت شود که در سال ۱۳۸۳ تصویب شد.

محسنی بندپی،  از تأمین حق بیمه سهم کارفرما توسط سازمان بهزیستی کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: وام هایی که برای اشتغال افراد ناتوان و معلول اختصاص داده می شود هم کمترین میزان سود را خواهد داشت و در مصوبه جدید مجلس شورای اسلامی نیز دستگاه های دولتی موظف شدند که سه درصد از مجوزهای استخدامی را به این افراد اختصاص دهند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور، در پایان پیشگیری از بروز و شیوع معلولیت ها را از دیگر اقدامات مهم کشور ایران در این حوزه برشمرد و یادآور شد: پوشش غربالگری ها برای جلوگیری از نابینا شدن افراد زیر ۲۰ سال و جلوگیری از ناشنوا شدن که از بدو تولد است، به بیش از ۹۰ درصد رسیده است.


نام:
ایمیل:
* نظر: