اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۹۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۶ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - 13 June 2018
وزیر صنعت، معدن و تجارت تشریح کرد:
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: هم مرزبودن با کشور عراق، مشارکت‌ در توسعه پروژه های پتروشیمی و نفت، استفاده از صنایع کوچک و فعالیت‌های سازمانهای توسعه ای مانند ایدرو و ایمیدرو 4 راهبرد توسعه در استان کرمانشاه است.

راهبردهای توسعه در استان کرمانشاهبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از شاتا، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست هم اندیشی با مجمع نمایندگان استان کرمانشاه که غروب سه‌شنبه در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، هم مرز بودن گسترده کرمانشاه با کشور همسایه عراق را یکی از راهبردهای توسعه این استان دانست و افزود: با توجه به موقعیت مرزی که استان دارد، یکی از مهمترین راهکارهای توسعه و پایگاه‌های ارتباط ما با دنیا است و باید توجه ویژه ای به آن شود و توسعه استان کرمانشاه از یک جهت باید معطوف به کشور عراق باشد،

شریعتمداری راهبرد دوم توسعه استان کرمانشاه را استفاده از ظرفیت های نفتی و گازی به عنوان عنصر اصلی برشمرد و اضافه کرد: باید آمادگی خود در مشارکت‌های صنعتی برای توسعه پتروشیمی و نفت در استان کرمانشاه را به وزیر نفت اعلام کنیم و از منصور معظمی رییس هیأت عامل ایدرو خواست این موضوع را پیگیری کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در این باره یادآور شد: از تامین خوراک با نرخ ترجیحی در منطقه با توجه به پتانسیل‌های خوبی که وجود دارد حمایت می‌کنیم.

شریعتمداری راهبرد سوم توسعه این استان را استفاده از صنایع کوچک دانست و گفت: باید در یک زمانبندی معین(تا دو تا سه ماه دیگر) مطالعات توسعه صنایع کوچک در کرمانشاه را روی میز بگذاریم و صادق نجفی مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران  نتیجه این پژوهش را با حضور در منطقه و با همکاری سازمان‌های برنامه و بودجه و صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه ارایه دهد.

وی فعالیت‌های سازمانهای توسعه ای مانند ایدرو و ایمیدرو را به عنوان راهبرد چهارم توسعه استان کرمانشاه معرفی کرد و گفت: رقابت در توسعه فعالیت‌های بخش خصوصی است، ما متولی بخش خصوصی هستیم و به حمایت از این بخش مکلف هستیم، اما این تفکر که سازمان‌های توسعه ای باید از سرمایه گذاری محدود شوند، چون رقیب بخش خصوص خواهند شد تفکر درستی نیست. در برخی نقاط کشور به خاطر شرایط خاص، بخش خصوصی تمایلی به ورود ندارد که سازمان‌های توسعه ای می توانند در آن‌ها ورود کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برای افزایش تقاضای خارجی توسعه صادرات غیر نفتی را در دستور کار قرار دادیم،افزود: یک هزار و 300 میلیارد تومان مشوق های صادراتی در بودجه در نظر گرفتیم که 20 میلیارد تومان آن برای اعطای تسهیلات به فعالیتهای تولیدی استان کرمانشاه است.

شریعتمداری اضافه کرد: برای بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی نیز تخفیف در نرخ تسهیلات اعطایی سیستم بانکی در نظر گرفته شده است که سهم استان کرمانشاه را جدا و در اختیار آن قرار می دهیم.

وی در پایان گفت: مردم استان کرمانشاه در تمام دوران جنگ آماج بمباران ها و میزبان همه رزمندگان بودند و دولت و مجلس و همه قوای نظام هدفشان چیزی خدمت به مردم نیست.


نام:
ایمیل:
* نظر: