اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۹۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۸ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - 13 June 2018
قائم مقام شرکت فرودگاه‌ها از آغاز پروازهای حج در ۲۸ تیرماه خبر داد و گفت: امسال ۸۵ هزار نفر از ۲۰ فرودگاه کشور به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

آغاز پروازهای حج از ۲۸ تیرماه

به گزارش عصرپرس ازپایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ قائم مقام شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در امور فرودگاهها درباره عملیات حج در فرودگاه‌های کشور گفت: امسال طبق اعلام سازمان حج و زیارت،​ ۸۵ هزار حاجی از فرودگاه های کشور به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

اسفندیاری بازه اعزام حجاج را ۲۸ روزه اعلام کرد و افزود: در صورت عدم اعلام تغییر توسط سازمان حج و زیارت ثابت ماندن برنامه‌ها، پروازهای رفت حجاج از ۲۸ تیرماه در فرودگاه‌های اهواز و بوشهر و حضرت امام و مشهد شروع شده و آخرین پروازهای رفت هم ۲۴ مرداد در فرودگاه‌های حضرت امام و تبریز انجام می شود.

وی ادامه داد: عملیات برگشت نیز از ۳ شهریور آغاز شده و تا ۲۲ شهریور به طول می‌انجامد. نخستین پرواز برگشت به فرودگاه بوشهر و آخرین پروازهای برگشت در فرودگاه‌های بیرجند، تبریز، حضرت امام و گرگان انجام می‌شود.

به گفته اسفندیاری عملیات حج امسال در فرودگاه‌های امام‌خمینی (ره)، مشهد، اصفهان، اهواز، شیراز، همدان، گرگان، ساری، تبریز، کرمان، ارومیه، یزد، بیرجند، زاهدان، کرمانشاه، زنجان، بندرعباس، بوشهر، اردبیل و رشت انجام خواهد شد. البته مدیریت فرودگاه امام (ره) بر عهده شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) است­. همچنین بیشترین تعداد حجاج به تعداد ۲۲ هزار ۷۱۶ نفر از فرودگاه‌ امام خمینی (ره) و کمترین تعداد حجاج به تعداد ۴۹۳ نفر از فرودگاه رشت اعزام خواهند شد.

این مقام مسئول در شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: متولی اصلی حج در ایران سازمان حج و زیارت است و بعد از اعلام زمانبندی حج توسط این فرودگاههای کشور برنامه ریزی مربوطه را سازماندهی می کنند . با این حال در یک بازه زمانی کوتاه بخش عمده‌ای از فرودگاه های ما درگیر عملیات حج هستند و فشار زیادی بر روی شرکت فرودگاه‌ها وجود دارد. باید توجه داشت که فرودگاه چون نقطه شروع و پایان سفر است، خاطره‌ای ماندگار در ذهن حجاج ایجاد می‌کند.


نام:
ایمیل:
* نظر: