اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۹۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - 12 June 2018
معاون شرکت ملی حفاری ایران خبرداد:
معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در پروژه‌های حفاری از پیشرفت جمعی ۸۴,۹۴ درصدی ۶ پروژه اجرایی کلید در دست (EPDS) از سوی این شرکت در مناطق نفت‌خیز خشکی و دریایی کشور خبر داد.

پیشرفت ۸۵ درصدی طرح‌های حفاری صنعت نفت

به گزارش عصرپرس به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، مهران مکوندی گفت: از این تعداد طرح، یک طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی در استان بوشهر و طرح دیگر در بخش خشکی میدان گازی کیش در استان هرمزگان، یک طرح در میدان نفتی آذر در استان ایلام و سه طرح‌ توسعه‌ای میدان‌های نفتی غرب کارون در استان خوزستان است.

وی ارزش این طرح ها را افزون بر ۲ میلیارد و ۱۸۰ میلیون دلار عنوان کرد و افزود: این طرحها در حوزه‌های عملیاتی شرکت‌های نفت و گاز پارس، مهندسی و توسعه نفت (متن)، نفت و گاز اروندان و شرکت مهندسی و توسعه سروک آذر قرار دارد.

مکوندی اظهار کرد: شرکت ملی حفاری ایران در فاز ۱۴ میدان گازی پارس جنوبی حفاری و تکمیل ۲۲ حلقه چاه را روی دو سکوی A و C در دست اجرا دارد که هم اکنون با پیشرفت فیزیکی ۸۴,۱ درصد شاهد تکمیل ۱۵ حلقه چاه هستیم.

مکوندی اظهار کرد: طرح حفاری هفت حلقه چاه در میدان نفتی آذر نیز با پیشرفت ۹۳,۴۶ درصد و طرح حفاری و تکمیل سه حلقه چاه جدید و تعمیر و تکمیل ۱۰ حلقه چاه در میدان دارخوین نیز با پیشرفت ۸۲.۸۷ درصد و ۱۳ حلقه چاه در میدان گازی کیش با پیشرفت ۹۴.۷۸ درصد در دست اجرا قرار دارد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در طرح های حفاری همچنین به طرح حفاری ۴۰ حلقه چاه در میدان نفتی آزادگان جنوبی اشاره کرد و گفت: این طرح با ۹۹,۷۰ درصد پیشرفت رو به اتمام و در حال انجام مراحل تسویه حساب است و این در حالی است که طرح حفاری ۲۰ حلقه چاه دیگر در این میدان با پیشرفت ۵۴.۸۴ درصد مراحل اجرایی را پشت سر می‌گذارد.

وی با بیان این‌که تلاش بر این است تا پایان امسال این طرح ها خاتمه یابد، افزود: براساس توافق با کارفرماها برای بهره‌برداری به‌موقع از چاه‌های حفر شده، با پایان گرفتن عملیات حفاری هر حلقه چاه و تکمیل نهایی آن، چاه در اختیار کارفرما قرار می‌گیرد.


نام:
ایمیل:
* نظر: