اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۹۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۶ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - 12 June 2018
نمایندگان طرح یک فوریتی الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی را به منظور بررسی بیشتر به کمیسیون آموزش مجلس ارجاع دادند.

ارجاع طرح تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریس به کمیسیون آموزش

به گزارش عصرپرس ازخانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه 22 خرداد) مجلس شورای اسلامی با ارجاع طرح یک فوریتی الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش به کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری به منظور بررسی های بیشتر جزئیات آن با 125 رأی موافق، 92 رأی مخالف از مجموع 248 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در جریان بررسی این طرح محمدجواد ابطحی پیشنهادی جایگزین  مطرح کرد که علیرضا سلیمی این پیشنهاد را مغایر اصل 75 قانون اساسی مبنی بر داشتن بار مالی دانست که دکتر علی لاریجانی این اخطار را وارد دانسته و نمایندگان نیز با 142 رأی موافق، 45 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از مجموع 242 نماینده حاضر این اخطار را وارد دانستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز نقطه نظراتی درباره طرح مذکور داشته، لذا با توجه به اینکه اصل طرح و پیشنهادات رأی لازم را کسب نکرده است، طرح یک بار دیگر به منظور بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه ارجاع می شود.

موافقت نمایندگان با تحقیق وتفحص از شرکت‌های وزارت ورزش

نمایندگان مردم در خانه ملت با تقاضای تحقیق و تفحص از منابع، مصارف و نظام مدیریت شرکت های فرهنگی ورزشی وابسته به وزارت ورزش و جوانان در ۱۰ سال گذشته موافقت کردند.

نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه 22 خرداد) مجلس شورای اسلامی با تقاضای تحقیق و تفحص از منابع، مصارف و نظام مدیریت شرکت های فرهنگی ورزشی وابسته به وزارت ورزش و جوانان در 10 سال گذشته با 178 رأی موافق، 26 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 254 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

محورهای تحقیق و تفحص از منابع، مصارف و نظام مدیریت شرکت های فرهنگی ورزشی وابسته به وزارت ورزش و جوانان شامل میزان درآمدهای شرکت های فرهنگی ورزشی وابسته به وزارت ورزش و جوانان در 10 سال اخیر و محل تامین آن، میزان مصارف و هزینه های شرکت های فرهنگی ورزشی وابسته به وزارت ورزش و جوانان در 10 سال اخیر علی الخصوص تیم های تحت پوشش و محل هزینه کرد آن، میزان جریمه های ملی و بین المللی تیم های تحت پوشش شرکت های فرهنگی ورزشی وابسته به وزارت ورزش و جوانان و دلایل آنها در 10 سال اخیر، سازوکار نظارتی و راهبردی تیم های تحت پوشش شرکت های فرهنگی ورزشی وابسته به وزارت ورزش و جوانان و آیین نامه های اداری و مالی و تغییرات سازمانی و انتصابات ستادی در شرکت های فرهنگی ورزشی وابسته به وزارت ورزش و جوانان است.

بر این اساس سید فرید موسوی با اشاره به اینکه امروزه شاهد سوء مدیریت ساختاری در باشگاه های ورزشی استقلال و پرسپولیس هستیم، گفت: این مهم موجب ابهامات عملکردی شده و رویه امور در این باشگاه های غیرشفاف است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به بدهی 150 میلیاردی این باشگاه ها اظهار کرد: این باشگاه ها بنگاه های زیان ده هستند، لذا باید رویه کاری آنها آسیب شناسی شود.

نماینده طراحان تحقیق و تفحص از منابع، مصارف و نظام مدیریت شرکت های فرهنگی ورزشی وابسته به وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه شفاف سازی هزینه ها و درآمدهای باشگاه ها ضرورت دارد، تصریح کرد: باید دست مافیا از فوتبال برچیده شود و به سمت مدیریت حرفه ای این ورزش حرکت کنیم.


نام:
ایمیل:
* نظر: